Delikatny wzrost importu ropy naftowej do Chin

Dorota Sierakowska, analityk surowcowy DM BOŚ
opublikowano: 09-08-2021, 10:35

W weekend opublikowane zostały dane dotyczące handlu zagranicznego Chin. Wśród nich pojawiły się oczywiście informacje dotyczące importu ropy naftowej, które były pocieszające, aczkolwiek trudno nazwać je dobrymi. Według tych danych, w lipcu import ropy naftowej do Chin znalazł się na poziomie 41,24 mln ton, co odpowiadało 9,71 mln baryłek dziennie.

Oznacza to wzrost importu ropy w relacji do czerwca tego roku, kiedy to ukształtowało się półroczne minimum na poziomie 40,14 mln ton. Jednocześnie, import ten wypada i tak blado w porównaniu z lipcem 2020 roku, kiedy to Chiny importowały 51,29 mln ton. Warto jednak pamiętać o tym, że ubiegłoroczna wysoka baza jest przede wszystkim efektem niskich cen ropy naftowej rok temu – które wtedy wynosiły około 40 USD za baryłkę.

Tymczasem na początku bieżącego tygodnia ceny ropy naftowej kontynuują zniżki z poprzedniego tygodnia. Notowania ropy naftowej WTI oscylują w okolicach 66,60 USD za baryłkę, z kolei ceny ropy Brent poruszają się w rejonie 69 USD za baryłkę po rozpoczęciu sesji od luki spadkowej.

Na rynku ewidentnie nastroje pozostają pesymistyczne, co wynika z kilku kwestii. Po pierwsze, wyraźnie umocnił się amerykański dolar, co wywiera presję na spadek cen surowców. Po drugie, pojawiły się perspektywy coraz większych restrykcji pandemicznych w Chinach, co budzi obawy o popyt na paliwa – ponieważ Państwo Środka jest jednym z głównych, po Stanach Zjednoczonych, konsumentów ropy naftowej na świecie.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane