Delta i Northwest tworzą lotniczy alians numer jeden

Rafał Białkowski
opublikowano: 12-02-2008, 00:00

Amerykańskie linie rozmawiają o połączeniu. Jeśli do niego dojdzie, przeskoczą sojusz Air France-KLM.

Amerykańskie linie rozmawiają o połączeniu. Jeśli do niego dojdzie, przeskoczą sojusz Air France-KLM.

Już wkrótce na amerykańskim rynku może narodzić się globalny gigant w branży lotniczej, który wyprzedzi dotychczasowego lidera. Delta Airlines, trzeci gracz na amerykańskim niebie, oraz Northwest Airlines, piąte pod względem wielkości linie, chcą połączyć siły. Takie informacje podały media w Stanach Zjednoczonych, opierając się na źródłach zbliżonych do obu spółek. Jeśli rozmowy się powiodą, oficjalne plany połączenia zostaną przedstawione za dwa tygodnie.

— Połączenie byłoby bardzo korzystne ze względu na obniżkę kosztów — twierdzi Doug Steenland, szef Northwest Airlines, w informacji do pracowników.

W pierwszej połowie ubiegłego roku Delcie oraz Northwest udało się stanąć na nogi po dwóch latach przebywania pod parasolem rządowego programu ochronnego, który uchronił przewoźników przed bankructwem.

— Fuzja znacznie wzmocni naszą pozycję na globalnym rynku — mówi Richard Anderson, szef Delty.

Branżowi analitycy uważają jednak, że jeśli połączenie dojdzie do skutku, to jego konsekwencją będą kolejne fuzje.

— Następny sojusz mogą utworzyć linie United oraz Continental, które zdystansowałyby Deltę i Northwest —mówi Raymond Neidl z firmy doradczej Calyon Securities.

Na amerykańskim rynku coraz głośniej mówi się o współpracy między nimi.

— To obrona przed liniami europejskimi i azjatyckimi — tłumaczy Raymond Neidl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Białkowski

Polecane