Diageo nie spełniło oczekiwań rynku

Marek Druś
30-06-2006, 00:00

Diageo było w czwartek najmocniej przecenionym brytyjskim blue chipem. Globalny lider rynku markowych alkoholi poinformował o wyższym od prognozowanego wzroście sprzedaży w roku rozrachunkowym kończącym się 30 czerwca. Wzrost zysku okazał się zgodny z zapowiedzią. Ale spółka nie liczy na to, że zysk będzie rósł szybciej w kolejnym roku. To rozczarowało inwestorów.

Inwestorzy traktowali ostatnio akcje jak bezpieczną przystań na czas wyraźnego pogorszenia nastrojów na rynkach. Kurs producenta wódki Smirnoff, whisky Johnnie Walker i piwa Guinness rósł mocniej niż rynek. W czwartek mocno jednak spadł, gdy spółka zachwiała wiarą inwestorów w wyraźną poprawę wyników w kolejnym roku. Największym problemem jest rynek europejski. Diageo osiąga na nim ponad połowę przychodów. Tymczasem popyt na Starym Kontynencie nie rośnie tak dynamicznie jak oczekiwano, a wydatki na reklamę są większe niż na pozostałych rynkach.

O 8 proc. walory Diageo są droższe niż na początku roku. Kurs jego francuskiego rywala, Pernod Ricard, wzrósł od początku roku o 3 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Diageo nie spełniło oczekiwań rynku