Diesel rulez

MIB
12-05-2008, 00:00

Od 10 lat systematycznie rośnie zainteresowanie pojazdami napędzanymi silnikami wysokoprężnymi. W roku 1998 ich sprzedaż stanowiła jedynie 1 proc., a w 2007 r. — już 41 proc.

Jak wynika z danych opublikowanych przez IBRM Samar, tylko w pierwszym kwartale tego roku udział diesli w sprzedaży wynosi 40 proc. Zainteresowanie tego rodzaju autami nie odnosi się tylko do rynku polskiego. Pod względem wielkości sprzedaży samochodów z silnikami Diesla liderem jest Skoda. W ubiegłym roku Polacy kupili 16 104 auta tej firmy. W tym roku wynik ten może być lepszy, ponieważ w pierwszym kwartale sprzedano 4352 pojazdy czeskiej marki z silnikami tego typu. Kolejne miejsca zajmują: Toyota (13 214 aut w 2007 roku i 3892 w bieżącym), Volkswagen (11 251 i 3401), Ford (10 680 i 2934) oraz Opel (10 196 i 2724). Największy udział w sprzedaży (ponad 37 proc.) należy do jednostek wysokoprężnych o pojemności od 1,1 do 1,6 litra.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu