Diler samochodowy przejmuje Moleskine

ŁO
opublikowano: 24-09-2016, 22:07

Producent słynnych kalendarzy i notatników trafia w belgijskie ręce. Nowy właściciel działa w branży motoryzacyjnej.

Koncern D’Ieteren zakupił pakiet 41 proc. udziałów w mediolańskiej spółce Moleskine płacąc 2,4 EUR za akcję.  

Zobacz więcej

Kalendarze marki Moleskine

Moleskine

„Financial Times” donosi, że Belgowie odkupili udziały od funduszy private equity Syntegra Capital i Index Ventures dopinając transakcję, która wycenia Moleskine na 509 mln EUR. D’Ieteren zamierza przejąć także pozostałe udziały i docelowo chce wycofać Moleskine z mediolańskiej giełdy.  

Transakcja wzbudziła spore zainteresowanie mediów, bo mało kto spodziewał się, że na markę Moleskine skusi się firma z branży motoryzacyjnej. Agencja Bloomberg podkreśla, że D’Ieteren jest belgijskim importerem samochodów grupy Volkswagena i właścicielem spółki Belron, która jest światowym liderem w zakresie wymiany szyb samochodowych.  

Na swojej stronie internetowej D’Ieteren informuje, że Belron działa w 33 krajach na pięciu kontynentach i w minionym roku wykonywał usługę co trzy sekundy.  

Moleskine jest więc firmą z zupełnie innej bajki. Znak towarowy stworzył w 1997 r. Modo&Modo, niewielki wydawca z Mediolanu, który postanowił przywrócić do życia słynne czarne notesy używane kiedyś ponoć przez takie postacie, jak Pablo Picasso i Ernest Hemingway.  

Modo&Modo zostało przejęte razem z prawem do znaku towarowego Moleskine dekadę temu, a w 2013 r. firma przemianowana na Moleskine trafiła na giełdę.  

Przychody producenta kalendarzy wzrosły z 53 mln EUR w 2010 r. do 128 mln EUR w 2015 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy