Czytasz dzięki

Dilerzy: Wyniki środowej aukcji obligacji poprawią nastroje na rynku wtórnym

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-08-2005, 12:45

Bardzo dobre wyniki środowej aukcji, na której Ministerstwo Finansów sprzedało całą pulę dwuletnich obligacji OK0807 o wartości 2,7 mld zł, przyczynią się do wzrostu cen obligacji na rynku wtórnym - uważają dilerzy.

Bardzo dobre wyniki środowej aukcji, na której Ministerstwo Finansów sprzedało całą pulę dwuletnich obligacji OK0807 o wartości 2,7 mld zł, przyczynią się do wzrostu cen obligacji na rynku wtórnym - uważają dilerzy.

    "Aukcja zakończyła się sukcesem. Zwróciłbym uwagę na bardzo wysoki popyt, który może wynikać z tego, że w sierpniu nastąpi wykup obligacji OK0805, co spowoduje napływ wolnych środków, poza tym w sierpniu nie będzie przetargu obligacji 5-i 10-letnich, więc dziś była jedyna okazja" - powiedział PAP Marek Kaczor z PKO BP.

    "Mamy bardzo korzystną sytuację w przypadku obligacji dwuletnich, gdyż koszt finansowania jest niższy niż rentowność, po której można kupić papier" - dodał.

    Średnia rentowność wyniosła 4,716 proc. wobec 4,70-4,76 proc. prognozowanych przez rynek. Popyt ze strony inwestorów wyniósł 8.624,5 mln zł, a analitycy oczekiwali go w okolicach 3,5-5 mld zł.

    Maksymalna cena obligacji na przetargu wyniosła 912,65 zł, średnia 911,96 zł, a minimalna 911,60 zł.

    Zdaniem Kaczora ceny na krótkim końcu krzywej na rynku wtórnym powinny rosnąć, natomiast wzrosty cen obligacji 5- i 10-letnich będą limitowane spadkami na rynkach bazowych, wyborami i oczekiwaniami wzrostu kursu dolar/złoty.

    "Kilka minut po wynikach aukcji reakcji na rynku wtórnym na razie nie widać" - powiedział diler PKO BP.

    Rentowność obligacji dwuletnich na rynku wtórnym po aukcji wynosiła 4,69 proc., 5-letnich 4,90 proc., a 10-letnich 4,92 proc. Na ostatnim przetargu obligacji dwuletnich w lipcu Ministerstwo Finansów sprzedało całą pulę obligacji OK0807 o wartości 2 mld zł. Średnia rentowność wyniosła wtedy 4,338 proc.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane