DM WBK: nienajlepsze wyniki sprzedaży browarów w I półroczu

10-07-2001, 09:54

Według wstępnych danych o ilościowej sprzedaży piwa, opublikowanych przez Puls Biznesu, dynamika wzrostu krajowej sprzedaży spadła z 6% w I kwartale br. do 2-3% za I półrocze br. Powiększył się, nieznacznie, dystans między liderem rynku Żywcem, a Kompanią Piwowarską. Najwyższą dynamikę sprzedaży zademonstrował Okocim - 16%, utrwalając pozycję trzeciego krajowego producenta z 7,2% udziałem w rynku. Czwarty jest BBAG z 6% udziałem w rynku. Ponadto uwagę zwracają dobre wyniki lubelskiej Perły, zaś sprzedaż Strzelca napotkała w czerwcu na barierę popytu.

Wyniki sprzedaży browarów są takie jak pogoda za oknem. W zeszłym roku dynamika wzrostu sprzedaży wynosiła 12%, w tym roku – tylko 2%. Wolniejsze tempo rozwoju rynku przełoży się na niższą wartość spółek piwowarskich zarówno w transakcjach przejęć jak i w notowaniach giełdowych.

Grzegorz Lityński

DM WBK

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / DM WBK: nienajlepsze wyniki sprzedaży browarów w I półroczu