Do 2020 r. wartość sektora e-commerce osiągnie 63 mld zł

PAP
aktualizacja: 10-01-2018, 12:44

Aby utrzymać wzrost w 2018 roku, polscy przedstawiciele biznesu e-commerce powinni obserwować rozwój nowych technologii, a także przygotować się na zmiany regulacyjne i rosnące oczekiwania klientów - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, menedżer PayU w Polsce.

Handel elektroniczny jest dziś dynamicznie rozwijającą się branżą polskiej gospodarki. Prognozuje się, że do 2020 roku wartość tego sektora ma wzrosnąć do 63 mld złotych.

Z badań przeprowadzonych przez firmę PayU wynika, że 83 proc. polskich internautów decyduje się na zakupy w internecie przede wszystkim ze względu na dowolność czasową w ich robieniu i brak kolejek. Zdaniem menedżera PayU w Polsce, Pieńkowskiej-Olczak, wprowadzenie ustawy zakazującej handlu w niedzielę, która wejdzie w życie w marcu bieżącego roku, będzie dla branży e-commerce otwarciem na nowe możliwości rozwoju.

- E-sklepy zyskają idealną okazję, by przyciągnąć dotychczasowych klientów galerii handlowych, którzy na zakupy wybierają się najczęściej w weekendy. Z drugiej strony, dla sklepów tradycyjnych, dotychczas nieobecnych w internecie, zmiany w prawie mogą okazać się dodatkową motywacją do rozważania uruchomienia nowego kanału sprzedaży - mówi ekspertka.

Rok 2018 przyniesie również handlowi elektronicznemu wyzwanie z dziedziny prawa ochrony danych osobowych, jakim jest wdrożenie w Polsce Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) z dniem 25 maja. Firmy zobowiązane będą od tego czasu do prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, a także informowania swoich klientów o profilowaniu ich na podstawie informacji o nich, oraz celach przetwarzania danych osobowych. W praktyce oznacza to, że wiele sklepów internetowych będzie musiało zmodyfikować swoje regulaminy.

Zdaniem Pieńkowskiej-Olczak, wykorzystanie nowych technologii takich, jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość stanie się dostępne również dla mniejszych graczy rynku handlu elektronicznego. Pozwoli to na większą personalizację oferty handlowej, a także analizę zachowań konsumenckich. 

- Podmioty, które chcą być konkurencyjne na rynku, powinny w 2018 roku zwrócić szczególną uwagę na działania marketingowe oparte na tych nowoczesnych technologiach - mówi Pieńkowska-Olczak. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Do 2020 r. wartość sektora e-commerce osiągnie 63 mld zł