Do Polski w kwietniu trafiło niemal 81,5 tys. używanych aut

  • PAP
opublikowano: 06-05-2021, 15:09

W kwietniu br. z zagranicy sprowadzono do Polski prawie 81,5 tys. używanych samochodów osobowych i dostawczych DCM do 3,5 tony, czyli o 152,4 proc. więcej rdr - podał w czwartek Instytut Samar. Średni wiek sprowadzonych aut przekracza 12 lat.

fot.Piotr Kamionka-REPORTER

Jak wskazał Instytut, w kwietniu zarejestrowano w Polsce 81 tys. 413 sprowadzonych z zagranicy samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, co oznacza wzrost o 152,4 proc. w porównaniu do kwietnia 2020 r. Łącznie od początku 2021 r. liczba rejestracji importowanych aut wyniosła blisko 309 tys. sztuk - o 24,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Według analityków Samaru systematycznie słabnie zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi. Samochody z napędem Diesla w kwietniowym imporcie aut osobowych stanowią 42,3 proc. Trend 12-miesięczny zmalał do poziomu 42,2 proc., najniższego od 3 lat.

Średni wiek sprowadzonych w bieżącym roku samochodów osiągnął 12 lat, a w samym kwietniu - o 1 miesiąc więcej. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi średni wiek wynosi 13 lat i 2 miesiące. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi to 10 lat i 10 miesięcy - podaje Instytut.

W kwietniu we wszystkich województwach liczba sprowadzonych od początku roku samochodów używanych była większa niż w rok temu. Najwięcej aut zarejestrowano w woj. wielkopolskim (41 276 sztuk), natomiast największy wzrost rejestracji sprowadzonych aut odnotowało woj. łódzkie (28,2 proc.).

Według Instytutu najpopularniejsze marki wśród importowanych aut używanych to: Volkswagen, Opel i Ford; na czwartym miejscu jest Audi, piąte zajmuje Renault, po zepchnięciu BMW na szóste miejsce. Trzy czołowe pozycje tego zestawienia stanowią łącznie blisko 30 proc. tegorocznego importu.

Do Polski trafiają głównie samochody sprowadzane z Niemiec, Francji i Belgii.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane