Dobierz kartę do potrzeb

Paweł Zielewski
30-03-2005, 00:00

Kartę korporacyjną można z powodzeniem dopasować do charakteru firmy.

Na czym polega ochrona interesów pracodawcy wyposażającego pracowników w karty korporacyjne?

Ochrona interesu pracodawcy polega na unikalnym na polskim rynku typie odpowiedzialności za spłatę salda karty. Stosowany typ odpowiedzialności to odpowiedzialność solidarna z klauzulą wyłączenia odpowiedzialności firmy za wydatki prywatne pracownika.

Jakie warunki powinna spełniać firma, by skorzystać z oferty kart korporacyjnych Amex?

Aby otrzymać karty korporacyjne Amex, firma musi:

- być na rynku dłużej niż 2 lata,

- mieć więcej niż 10 pracowników,

- mieć dobrą kondycję finansową.

Jak bardzo elastyczna może być oferta dodatkowa dołączana do nich?

Oferta jest jednakowa dla wszystkich klientów. Poziomy ubezpieczeń zależne są od typu karty (zielona lub złota). Jedyna rzecz ustalana odrębnie z każdym z klientów to limit zadłużenia karty.

W jaki sposób pracodawca może na bieżąco kontrolować wydatki dokonywane za pomocą karty?

Stosowane przez American Express rozwiązanie oparte jest na przesyłanych do firmy plikach e-billingowych zawierających wszystkie szczegóły wszystkich transakcji (np. szczegółową trasę przelotu przy zakupie biletu) wszystkich pracowników oraz oprogramowanie Amex ART Tool służące do robienia raportów oraz kontroli kosztów.

Co wyróżnia ofertę Amex na tle bankowej oferty kart korporacyjnych oznaczonych logo Visa czy MC?

W zasadzie nie system karty, lecz wydawca (bank) determinuje jakość karty służbowej.

Prawdziwa karta służbowa odzwierciedla swoją strukturą w systemie karty schemat organizacyjny danej firmy. Innymi słowy każda karta przyporządkowana jest do konkretnego centrum kosztów. Umożliwia to robienie raportów na dowolnym szczeblu organizacji, kilku równoległych szczeblach, koszty projektów, w których udział biorą wybrane centra kosztowe etc.

Taka organizacja karty umożliwia też automatyczne księgowanie kosztów (system księgowy zasilany jest plikami e-billingowymi).

Karta American Express jest jedną z nielicznych kart, która taką funkcjonalność posiada.

Czy Amex pracuje nad jakimiś kolejnymi oryginalnymi rozwiązaniami oferty kart korporacyjnych?

Karta korporacyjna jest produktem nieustannie rozwijanym i unowocześnianym.

Szczegóły nowych funkcjonalności karty przekazywane są jednak dopiero w momencie wprowadzenia ich w życie.

Tomasz Łuczak, dyrektor ds Sprzedaży Karty Korporacyjnej American Express

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Zielewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Dobierz kartę do potrzeb