Dobre informacje już w cenach akcji

Maciej Zbiejcik
11-07-2009, 09:07

Sezon publikacji wyników spółek z  drugiego kwartału rozpoczyna się na dobre w sierpniu, ale już teraz mniej więcej wiadomo, czego można oczekiwać.

Praktycznie nie ma dnia bez wstępnych informacji o dokonaniach z minionego kwartału. Na razie są to głównie firmy, które mają się czym pochwalić. Patrząc na pozytywne reakcje kursów, widać jednak, że rynek jest spragniony takich doniesień.

W tym tygodniu zapowiedź dobrych wyników mieliśmy ze strony Pamapolu, Trakcji Polskiej czy Plast-Boksu. Pierwsza spółka ma pochwalić się zyskiem netto w drugim kwartale oraz dobrym wynikiem operacyjnym w całym pierwszym półroczu. Po takich doniesieniach w środę kurs producenta dań gotowych zyskiwał kilka procent. Poprawę wyników w stosunku do pierwszego kwartału zapowiada także Trakcja Polska. Ma to związek z sezonowym wzrostem prac budowlanych oraz wyceną forwardów.

Hitem inwestycyjnym ostatnich sesji jest Plast-Box. Tylko w tym miesiącu akcje producenta pojemników plastikowych zyskały ponad 30 proc. Dwa dni temu spółka podała wstępne wyniki z pierwszego półrocza, które wykazują zdecydowaną poprawę w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego. To głównie zasługa restrukturyzacji. Dodatkowo atmosferę wokół spółki mogą podgrzewać spekulacje o zwiększeniu zaangażowania w Plast-Box Krzysztofa Moski, znanego inwestora giełdowego.

Ostatnie sesje są wyjątkowo dobre dla Synthosu. Wczoraj był to jeden z liderów wzrostów. Duży wpływ na to może mieć spodziewana poprawa wyników. Drugi kwartał dla chemicznej spółki może być udany. To efekt głównie nieźle prosperującego segmentu syntetycznych kauczuków, używanych do produkcji opon. Niezła sytuacja panuje także w segmencie polistyrenów do spieniania.

Zaskakującym wybiciem popisało się wczoraj Helio. Kurs producenta bakalii rósł w dwucyfrowym tempie, choć przy małych obrotach. Inwestorzy przypomnieli sobie o rekordowych dla spółki wcześniejszych kwartałach. Spodziewają się dobrych wyników także w drugim. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii Helio czwarty kwartał 2008 r. był najbardziej zyskowny w historii spółki. Pierwszy kwartał 2009 r. był rekordowy pod względem sprzedaży. Święta wielkanocne w tym roku przypadły na połowę kwietnia. Można więc spodziewać się, że nie najgorzej było także w II kwartale. Warto jednak pamiętać, że po świętach następuje okres sezonowego spadku popytu na produkty spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Dobre informacje już w cenach akcji