Dobre informacje już w cenach akcji

Maciej Zbiejcik
opublikowano: 11-07-2009, 09:07

Sezon publikacji wyników spółek z  drugiego kwartału rozpoczyna się na dobre w sierpniu, ale już teraz mniej więcej wiadomo, czego można oczekiwać.

Praktycznie nie ma dnia bez wstępnych informacji o dokonaniach z minionego kwartału. Na razie są to głównie firmy, które mają się czym pochwalić. Patrząc na pozytywne reakcje kursów, widać jednak, że rynek jest spragniony takich doniesień.

W tym tygodniu zapowiedź dobrych wyników mieliśmy ze strony Pamapolu, Trakcji Polskiej czy Plast-Boksu. Pierwsza spółka ma pochwalić się zyskiem netto w drugim kwartale oraz dobrym wynikiem operacyjnym w całym pierwszym półroczu. Po takich doniesieniach w środę kurs producenta dań gotowych zyskiwał kilka procent. Poprawę wyników w stosunku do pierwszego kwartału zapowiada także Trakcja Polska. Ma to związek z sezonowym wzrostem prac budowlanych oraz wyceną forwardów.

Hitem inwestycyjnym ostatnich sesji jest Plast-Box. Tylko w tym miesiącu akcje producenta pojemników plastikowych zyskały ponad 30 proc. Dwa dni temu spółka podała wstępne wyniki z pierwszego półrocza, które wykazują zdecydowaną poprawę w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego. To głównie zasługa restrukturyzacji. Dodatkowo atmosferę wokół spółki mogą podgrzewać spekulacje o zwiększeniu zaangażowania w Plast-Box Krzysztofa Moski, znanego inwestora giełdowego.

Ostatnie sesje są wyjątkowo dobre dla Synthosu. Wczoraj był to jeden z liderów wzrostów. Duży wpływ na to może mieć spodziewana poprawa wyników. Drugi kwartał dla chemicznej spółki może być udany. To efekt głównie nieźle prosperującego segmentu syntetycznych kauczuków, używanych do produkcji opon. Niezła sytuacja panuje także w segmencie polistyrenów do spieniania.

Zaskakującym wybiciem popisało się wczoraj Helio. Kurs producenta bakalii rósł w dwucyfrowym tempie, choć przy małych obrotach. Inwestorzy przypomnieli sobie o rekordowych dla spółki wcześniejszych kwartałach. Spodziewają się dobrych wyników także w drugim. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii Helio czwarty kwartał 2008 r. był najbardziej zyskowny w historii spółki. Pierwszy kwartał 2009 r. był rekordowy pod względem sprzedaży. Święta wielkanocne w tym roku przypadły na połowę kwietnia. Można więc spodziewać się, że nie najgorzej było także w II kwartale. Warto jednak pamiętać, że po świętach następuje okres sezonowego spadku popytu na produkty spółki.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane