Dobre praktyki, czyli jak udało się wygrać innym

DCZ
opublikowano: 28-12-2007, 00:00

Whirlpool Corporation: szacunek dla kandydata

Gdy firma zbadała swój wizerunek wśród pracowników, okazało się, że musi poprawić podejście do kandydatów do pracy. Jeśli bowiem aplikant wyniesie z wizyty w firmie złe doświadczenia, to podzieli się nimi z rodziną, przyjaciółmi, sąsiadem. Firma stworzyła program Exceptional Candidate Experience, by proces rekrutacyjny był pozytywnym, zindywidualizowanym doświadczeniem, bez względu na ostateczny skutek. Jego trzy części to:

— pierwszy kontakt — na stronie internetowej, podczas targów pracy, w ogłoszeniu itd. kandydat otrzymuje spójny komunikat o tym, czym jest firma jako pracodawca;

— rozmowa rekrutacyjna —czas spędzony przez kandydata w firmie powinien być optymalnie wykorzystany; na koniec otrzymuje upominek za poświęcenie jej czasu;

— zakończenie rekrutacji — wszyscy kandydaci dostają informacje zwrotną, by zapewnić pozytywne doświadczenie także tym, którzy nie dostaną oferty pracy.

Boeing: jest miejsce i na pracę i na rodzinę

By pozytywnie wyróżnić się u grupy docelowej, czyli inżynierów, firma przeprowadziła emocjonalną kampanię wizerunkową pod hasłem „Nadzieja na przyszłość”. Było to 13 zdjęć dzieci towarzyszących rodzicom w pracy, na tle samolotów Boeinga. Chodziło o pokazanie, że w firmie jest miejsce i na pracę, i na rodzinę.

W trakcie kampanii oglądalność strony internetowej firmy zwiększyła się o 200 proc. Wzrosła też wielokrotnie liczba i jakość aplikacji. Dzięki działaniom wewnątrz firmy (m. in. plany emerytalne, zwrot kosztów edukacji, regularne ankiety i wywiady, pomoc w znalezieniu odpowiedniej pozycji zawodowej, zgodnej z zainteresowaniami, temperamentem, ambicjami, lecz także możliwościami pracownika) wizerunek, jaki prezentuje ona na zewnątrz, jest zgodny z rzeczywistym wizerunkiem wśród zatrudnianych przez nią ludzi.

(oba przykłady pochodzą z „Universum Quarterly”)

Deutsche Bank: takie są nasze wartości

W 2000 r. Deutsche Bank szukał rekordowej liczby pracowników, a okazało się, że chętnych nie było zbyt wielu. Badania w regionach pokazały, że w każdym bank jest postrzegany zupełnie inaczej. W USA, gdzie znajomość marki wśród studentów była ograniczona, nie doceniali oni wielkości i rangi banku, traktując go jako „opcję zapasową”. W Wielkiej Brytanii DB miał lepszą opinię, ale uznawano go za bardzo tradycyjny. W Niemczech zaś był uważany za niezbyt godny zaufania i zapewniający mizerne szanse rozwoju kariery. To porównanie pokazało, jak ważne jest stworzenie spójnego wizerunku. Po analizach propozycję wartości pracodawcy (EVP) oparto na czterech wartościach: dążeniu do osiągnięć, międzynarodowej sieci, rozwoju i wyzwaniach intelektualnych.

(Universum German Graduate Survey 2007)

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane