Dobre prognozy dla światowego rynku mediów i rozrywki

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 23-06-2006, 07:15

Do 2010 roku roczne obroty w branży mediów i rozrywki na świecie sięgną 1,8 biliona dolarów, prognozuje PricewaterhouseCoopers (PwC) w raporcie ”Global Entertainment and Media Outlook: 2006-2010“.

Do 2010 roku roczne obroty w branży mediów i rozrywki na świecie sięgną 1,8 biliona dolarów, prognozuje PricewaterhouseCoopers (PwC) w raporcie ”Global Entertainment and Media Outlook: 2006-2010“.

Główną siłą napędową tych branż będą nowe technologie, przede wszystkim przekaz cyfrowy. PwC zapowiada roczny wzrost obrotów rzędu 6,6 proc., a największą dynamikę (roczny wzrost rzędu ponad 10 proc.) przewiduje na rynkach azjatyckich. Do 2010 roku przychody z reklam będą wciąż stanowiły najważniejsze źródło wpływów w mediach i rozrywce, a ich roczny wzrost ma wynieść średnio 6,2 proc., by w 2010 roku osiągnąć poziom 521 mld dolarów (w 2005 roku światowy rynek reklamy był wart 385 mld dolarów). Reklama internetowa ma się najszybciej rozwijać i za cztery lata stanowić ok. 10 proc. rynku reklamy.

WST, Presserwis

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane