Dobry czas dla konsumpcji

BMK
opublikowano: 30-08-2006, 00:00

Badania GUS wskazują, że z roku na rok wśród konsumentów ubywa pesymistów. Wciąż jest ich jednak więcej niż optymistów.

Sierpniowe notowania wskaźników ufności konsumenckiej — zarówno bieżącego, jak i wyprzedzającego — obniżyły się nieco w stosunku do lipcowych badań (odpowiednio o 1,3 pkt proc. oraz 1,5 pkt proc.). Są jednak znacznie lepsze niż w sierpniu 2005 r. (poprawa o 6,6 pkt proc. oraz 9,2 pkt. proc.) — wynika z publikacji Głównego Urzędu Statystycznego.

— Warto patrzeć na porównania z takimi samymi miesiącami poprzedniego roku, dzięki czemu unikniemy zjawiska sezonowości. Z tej perspektywy jest wyraźnie lepiej, a dane są optymistyczne — komentuje Piotr Kalisz, ekonomista Banku Handlowego.

Zaleca jednak ostrożność przy analizowaniu danych o koniunkturze, które wciąż — zwłaszcza w Polsce — mają umiarkowane przełożenie na inne, twarde dane gospodarcze.

— Niezależnie od wyników sierpniowej koniunktury możemy się spodziewać, że najbliższe miesiące będą dla konsumpcji dobre. Spodziewam się jej wzrostu w drugiej połowie roku o 4-4,5 proc. — przewiduje ekonomista.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BMK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu