Dobry moment na przejęcie

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 08-01-2007, 00:00

Podobno ktoś interesuje się Jago. Na razie to tylko plotki. Ale... to idealny moment na przejęcie spółki — uważa jej prezes.

W kuluarach giełdy sporo się ostatnio mówi, że ktoś szykuje się do przejęcia Jago, firmy z Krzeszowic specjalizującej się w logistyce i dystrybucji mrożonek.

— Wiem, że takie plotki krążą, ale trudno mi je komentować. Mogę tylko zapewnić, że oficjalnie nic o tym nie wiem. Do tej pory nikt nie kontaktował się ze mną w tej sprawie, choć często o tego typu rzeczach zarząd dowiaduje się na końcu — twierdzi Zbigniew Mendel, prezes Jago.

Dodaje, że jeśli ktoś byłby zainteresowany przejęciem, to teraz jest na to idealny moment.

— Jesteśmy atrakcyjną spółką. Mamy w kraju trzy lokalizacje i praktycznie żadnego zadłużenia — argumentuje prezes.

Do tego firma jest na giełdzie nisko wyceniana. Na skutek awarii w magazynie, co zaowocowało stratami w 2006 r., kurs Jago spadł niedawno nawet poniżej 2,30 zł i dopiero ostatnie sesje przyniosły powrót ceny w okolice 2,80 zł. Kto może być zainteresowany przejęciem Jago?

— Grono potencjalnych inwestorów jest bardzo szerokie. Specjalizujemy się w mrożonkach, niebawem dojdą wyroby schłodzone. Jest sporo firm, dla których możemy być łakomym kąskiem — uważa prezes.

Wymienia inwestorów finansowych, którzy mogą wykorzystać niedoszacowanie wartości rynkowej firmy, sieci logistyczne, które chciałyby wejść na polski rynek lub zwiększyć skalę działalności, grupy producenckie, którym przyda się sieć logistyczna do dystrybucji własnych wyrobów.

W segmencie grup producenckich można wymienić kilka firm giełdowych, dla których Jago byłoby uzupełnieniem działalności. W grę wchodzi m.in. Pamapol, producent dań mięsno-warzywnych, który przejmuje znane z ryb mrożonych Wilbo, czy Mispol, produkujący konserwy mięsne, pasztety i dania gotowe. Poza giełdą Jago byłoby pewnie atrakcyjne dla Maspeksu, grupy produkującej m.in. soki i makarony.

Przejęciu Jago sprzyja duże rozdrobnienie akcjonariatu.

— Nasz free float sięga 80 proc. Duże obroty na giełdzie mogą zwiastować poważne zmiany właścicielskie — mówi prezes.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane