Dobry patent i pomoc - na to może liczyć franczyzobiorca

Izabela Tadra
26-02-2008, 00:00

Filigranowa blondynka o świetnej figurze jest żywą reklamą swojej firmy.

Beata Sokołowska prowadzi własny biznes i realizuje życiową pasję

Filigranowa blondynka o świetnej figurze jest żywą reklamą swojej firmy.

Od zawsze interesowała się dietetyką, naturalnym żywieniem i zdrowym stylem życia. I taki też chciała prowadzić biznes. Naturhouse — franczyzodawcę z Hiszpanii, wchodzącego na polski rynek, znalazł jej życiowy partner, przeglądając prasę.

Bez uprzedzeń

Właścicielka nie ukrywa, że na początku była pełna uprzedzeń.

— Franczyza kojarzyła mi się z narzucaniem przez dużą firmę krępujących fantazję i polot , z warunków kosmicznie wysokimi opłatami i niewolniczą pracą przy małych dochodach — mówi Beata Sokołowska.

Dziś jest współwłaścielką trzech punktów usługowych pod szyldem Naturhouse i zapowiada, że to nie koniec.

Hiszpańska marka oferuje usługi z zakresu dietetyki i żywienia, specjalistyczne porady i własne suplementy diety oraz kosmetyki. W 1999 r. rozpoczęła ekspansję międzynarodową w systemie franczyzowym, dziś obecna jest w ponad 15 krajach całego świata.

Niemałe pieniądze

Hiszpański Naturhouse reklamuje swoją franczyzę jako biznes niewymagający dużych inwestycji, a przynoszący duże dochody. Jednak z punktu widzenia polskiego początkującego biznesmena wymagany wkład własny franczyzobiorcy jest wysoki — około 31 tys. EUR plus roczna opłata za używanie i wykorzystywanie marki — 700 EUR.

Beata Sokołowska nie ukrywa, że już po pierwszej rozmowie z przedstawicielem firmy byli pewni, że to będzie strzał w dziesiątkę.

— Znikły wszelkie obawy związane z wchodzeniem w układy franczyzowe. Dostaliśmy od firmy gotowy patent na profesjonalne usługi i dobry biznes. To, co kiedyś wydawało mi się ograniczeniem, teraz odbieram jako pomoc — wyjaśnia Beata Sokołowska.

Pracownicy są szkoleni w procedurach postępowania w Naturhouse nie tylko przed rozpoczęciem pracy, ale uzyskują wszelką pomoc merytoryczną od franczyzodawcy na temat oferowanych suplementów, a ponadto firma wprowadziła cykliczne szkolenia dla dietetyczek.

— Ważne jest to, że usługa, którą proponujemy, jest dokładnie sprawdzona i przetestowana. Nie ukrywam, że pomaga też mocna pozycja Naturhouse na rynkach zagranicznych — tłumaczy.

Jasna strona mocy

Firma, z którą współpracuje spółka Beaty Sokołowskiej, daje franczyzobiorcy gotowy patent na prowadzenie działalności oraz szczegółowe wytyczne dotyczące wyposażenia lokalu, jego kolorystyki i specjalistycznego sprzętu, który ma się w nim znaleźć.

Warszawskie lokale, podobnie jak inne placówki Naturhouse na całym świecie, utrzymane są w jasnej, piaskowo-zielonej kolorystyce. Ich właścicielka nie ukrywa, że profesjonalny projekt wnętrz był kolejnym argumentem za podjęciem decyzji o franczyzie.

Poszukiwanie odpowiedniego lokalu franczyzobiorca bierze na siebie. A lokal jest ważnym elementem umowy.

— Polityka Naturhouse polega na wyprowadzaniu usług z małych gabinetów w ciemnych podwórkach, na główne handlowe ulice czy centra dużych miast. Dlatego lokalizacja punktów jest taka ważna — tłumaczy Beata Sokołowska.

Kontrole „z centrali”, które są postrachem wśród innych franczyzobiorców, traktuje jako pomocne w pracy.

— Poza tym cenimy sobie kontakt z innymi właścicielami placówek Naturhouse. Planujemy wspólną witrynę internetową polskich franczyzobiorców Naturhouse. Zaś z właścicielami warszawskich lokali chcemy zorganizować wspólną akcję promocyjną. Działanie pod jednym szyldem ma plusy, bo razem pracujemy na markę i uznanie u klientów. W końcu nie traktujemy tego, co robimy, jako zwykłą działalność handlową, ale jako specjalistyczną usługę — podkreśla Beata Sokołowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Izabela Tadra

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Dobry patent i pomoc - na to może liczyć franczyzobiorca