Dobrze mi na tym stołku

Jacek Kowalczyk
opublikowano: 16-07-2009, 01:06

Polacy nie chcą zmieniać pracy. Według badania Głównego Urzędu Statystycznego drastycznie spada liczba osób, które aktywnie poszukują nowego, lepszego pracodawcy. W 2005 r. innej posady szukało grubo ponad milion osób. Dzisiaj jest ich mniej niż połowa — w I kwartale 2009 r. populacja ta liczyła 517 tys. osób.

Co sprawiło, że tak zakorzeniamy się w obecnych zakładach pracy? Jest nam tam po prostu coraz lepiej.

— W ostatnich latach pensje rosły w bardzo szybkim tempie. Dzięki wysokiemu wzrostowi gospodarczemu w ostatnich kilku latach zarabiamy znacznie więcej niż w 2005 r. Motywacja do zmian jest więc mniejsza — mówi Grzegorz Maliszewski, ekonomista Banku Millennium.

W maju przeciętna pensja w sektorze przedsiębiorstw wynosiła prawie 3,2 tys. zł brutto. Cztery lata wcześniej zarabialiśmy niespełna 600 zł mniej.

— Wiele naszych potrzeb zostało zaspokojonych. Apetyt na lepszą pracę, bardziej dostatnie życie został nasycony. Zwłaszcza warunki finansowe wyraźnie się poprawiły, więc nie chcemy ryzykować, zmieniać środowiska, docierać się z nowym szefem — tłumaczy Monika Jasińska z firmy doradztwa personalnego Manpower.

— Pewne jest jedno — kiedy w gospodarce zacznie się ożywienie, grupa osób poszukujących pracy będzie rosnąć. Ludzie zobaczą, że rośnie na nich zapotrzebowanie, więc poczują szansę na poprawę warunków pracy i będą starali się to wykorzystać. Po kryzysowych latach wyrzeczeń wróci czas, kiedy pracownik w Polsce będzie domagał się wynagrodzeń, jakie dostaje jego kolega z zachodniej Unii — uważa Monika Jasińska.

Dużo więcej na ten temat znajdziesz w czwartkowym „Pulsie Biznesu”.


 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Kowalczyk

Polecane