domEXPO będzie pączkować

  • Emil Górecki
opublikowano: 19-07-2013, 00:00

Poznańscy inwestorzy budują alternatywę dla sieciowych budowlanych marketów.

W listopadzie w Opolu zostanie uruchomione pierwsze centrum wystawiennicze domEXPO. To 15 tys. mkw. powierzchni handlowej z częścią wystawowo-konferencyjną. Mają tu powstać sklepy i salony pokazowe dla Polaków remontujących oraz wyposażających domy i mieszkania. Pierwotnie zakładany koszt — około 65 mln zł — nieco wzrośnie z powodu zmian projektu. Obiekt powstaje w poprzemysłowych budynkach dawnej cementowni Silesia.

— Z powodu wakacji finalne rozmowy z najemcami są zawieszone, jednak do września 80 proc. powierzchni powinno być już skomercjalizowane. Dotychczas udało się nam pozyskać takich najemców, jak koncern Siemens/Bosch, Faber, Nolte czy ComfortPlus. Chcemy ściągnąć do domEXPO takie firmy, dla których bariera wejścia do wielkich sieci marketów jest zbyt duża. Ceny najmu są u nas niższe: 40-60 zł za mkw. miesięcznie — mówi Marcin Sitkowski z domEXPO.

Jeszcze przed otwarciem centrum w Opolu powinna rozpocząć się budowa drugiego domEXPO w Warszawie na terenach dawnej FSO na Żeraniu. Będzie miała ponad 40 tys. mkw. powierzchni handlowej i 18 tys. mkw. biur.

— Warunkiem jest sprawne rozpatrzenie złożonego wniosku o pozwolenie na budowę — mówi Marcin Sitkowski.

Trzeci obiekt ma powstać we Wrocławiu do 2015 r. Inwestorem centrów są poznańscy biznesmeni związani ze spółką Kępska. Jak mówi Marcin Sitkowski, inwestorzy szukają terenów pod następne obiekty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu