Domiporta pomoże agentom nieruchomości

opublikowano: 07-07-2019, 22:00

Serwis ogłoszeniowy wdrożył aplikację, która ma przyśpieszyć i ułatwić dotarcie do klientów poszukujących mieszkania.

W Centralnym Rejestrze Pośredników w Obrocie Nieruchomościami ujętych jest blisko 25 tys. licencjonowanych agentów. Zakładając, że tylko połowa jest aktywna, na rynku obecnych jest około 13 tys. pośredników. Niemal co czwarty nie korzysta w pracy z mediów społecznościowych — szacuje serwis nieruchomościowy Domiporta, który stworzył aplikację wspierającą pośredników nieruchomości. Serwis ma ambitne plany odsłonięcia przed branżą magii najpopularniejszego portalu społecznościowego, jakim jest Facebook, z którego korzysta w Polsce blisko 20 mln osób. Wszystko po to, aby oferty mieszkaniowe trafiały na monitory faktycznie poszukujących, nie zaś przypadkowych surferów. Ma w tym pomóc technologia oparta na sztucznej inteligencji i big data.

— Szacujemy, że jedynie około 5 tys. agentów nieruchomości w Polsce korzysta z nowych technologii. Pozostali wciąż są wierni tradycyjnym sposobom, takim jak: wywieszanie bilbordów na balkonach, ulotek albo ogłoszeń w internecie. Potem czekają na kontakt zainteresowanego, przez co znalezienie klienta staje się czasochłonne. Drugim etapem jest prezentacja mieszkania i żmudny proces kredytowo-zakupowy. Wszystko to sprawia, że funkcja pośrednika nieruchomości sprowadza się do szukania i akwizycji klienta — zajmuje mu to około 70 proc. czasu pracy — mówi Sławomir Gąsiorowski, prezes Domiporty, serwisu ogłoszeniowego wdrażającego technologię proptech.

Jego zdaniem obrót nieruchomościami, podobnie jak branża finansowa, zasługuje na cyfryzację i innowacje.

— Osoby szukające czterech ścian nie różnią się niczym od osób korzystających z bankowości mobilnej czy robiących zakupy przez internet — chcą załatwić sprawy szybko i łatwo. Deweloperzy na rynku pierwotnym i agencje pośrednictwa na wtórnym nie mogą więc przeciwstawiać się rewolucji technologicznej — twierdzi Sławomir Gąsiorowski. Najnowsze dziecko prezesa Domiporty, specjalizującego się w digital marketingu, to social manager, aplikacja stworzona we współpracy z FastTony.es. Pozwoli ona agentom w zautomatyzowany sposób publikować posty ogłoszeniowe na Facebooku i zarządzać wydatkami marketingowymi. Ma być intuicyjna i prosta w użyciu. Co ważne, klient będzie miał też możliwość kilkudniowej rezerwacji interesującej go nieruchomości.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Newsletter z najważniejszymi informacjami o rozwoju i finansowaniu nowych technologii.
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Newsletter z najważniejszymi informacjami o rozwoju i finansowaniu nowych technologii.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— Media społecznościowe mają ogromny, ale wciąż niewykorzystany potencjał na rynku nieruchomości. Technologie używane np. przez Facebooka pozwalają dotrzeć z ogłoszeniem do osób faktycznie poszukujących domu, a w efekcie obniżyć wydatki marketingowe i skrócić czas pozyskania klientów nawet o 40 proc. — ocenia szef Domiporty.

Z badania serwisu wynika, że dwie trzecie ankietowanych korzystających z portali społecznościowych jest zdania, że przyczyniają się one do wzrostu liczby klientów, a niemal połowa sądzi, że zwiększają zasięg ogłoszeń umieszczanych w tradycyjnych serwisach.

— Pośrednicy potrzebują technologii, aby móc skupić się na istocie swojej pracy, wspierać strony transakcji i zapewnić im bezpieczeństwo — wyjaśnia współtwórca social managera.

Portal nie chce być tylko słupem ogłoszeniowym, zamierza być pionierem wdrażającym proptech.

— Proptech to przyszłość. Tylko ten, kto zrozumie jego siłę, ma szansę przetrwać na bardzo wymagającym rynku — uważa Sławomir Gąsiorowski.

OKIEM EKSPERTA

Narzędzie ma potencjał

BOLESŁAW DRAPELLA, właściciel SaunaGrow.com i szef projektu recamp.pl

Agenci nieruchomości coraz chętniej korzystają z narzędzi technologicznych, w tym także z mediów społecznościowych. Często nieudolnie, więc nie są w stanie czerpać z nich wszystkich profitów. Partnerstwo Domiporty z FastTony, którego aplikacje cieszą się dużym uznaniem w innych branżach, ma sens — dostosowanie narzędzia do konkretnej branży daje realną szansę zwiększenia efektywności. Wyzwaniem i niewiadomą jest przyjęcie aplikacji przez środowisko, dla którego ona powstała.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu