Doradcy finansowi chcą budować wizerunek firm niezależnych

Polska Agencja Prasowa SA
29-10-2005, 15:59

Firmy działające na rynku doradztwa finansowego przekonują, że są obiektywne w doborze produktów dla swoich klientów i - niezależnie od powiązań kapitałowych z sektorem banków - wybierają rozwiązania najkorzystniejsze dla klientów.

Firmy działające na rynku doradztwa finansowego przekonują, że są obiektywne w doborze produktów dla swoich klientów i - niezależnie od powiązań kapitałowych z sektorem banków - wybierają rozwiązania najkorzystniejsze dla klientów.

    Przedstawiciele firm doradczych, pytani przez PAP przyznają przy tym, że współpraca z danym bankiem rzutuje na zakres oferty, zwłaszcza w początkowym okresie działalności.

    "Stoimy po stronie klienta" - powiedział PAP rzecznik Expandera Maciej Kossowski. "Mimo powiązań kapitałowych z General Electric, do której w Polsce należy m.in. GE Money Bank, udział produktów finansowych tego banku w sprzedaży Expandera nie przekracza 10 - 15 proc." - wyjaśnił Kossowski.

    "Na pierwszym miejscu w naszej ofercie plasują się produkty Banku Przemysłowo Handlowego, w czołówce są też produkty mBanku i Millennium" - dodał.

    Zdaniem Kossowskiego, jeśli bank jest drogi, jego produkty po prostu nie będą się dobrze sprzedawać, niezależnie od tego, czy instytucja doradztwa jest z nim powiązana, czy nie.

    Do najbardziej elastycznych i konkurencyjnych należą banki mniejsze, które nie posiadają szerokiej sieci sprzedaży i muszą wspierać się pośrednictwem innych instytucji i firm - wyjaśnia Kossowski. "Należą do nich np. Fortis Bank, czy Bank Ochrony Środowiska. Te banki potrafią zejść z ceny, by zaistnieć" - dodał.

  Dyrektor ds. Public Relations Open Finance - Dorota Kossowska powiedziała PAP: "Zarówno Open Finance, jak i konkurencyjne firmy, budują wizerunek firm niezależnych. Nie mogą sobie pozwolić na proponowanie niekonkurencyjnych ofert, bowiem nie udałoby im się zdobyć zaufania klientów".

    Dodała, że fakt posiadania pakietu udziałów w Open Finance przez Getin Holding, właściciela m.in. Getin Banku, nie wpływa na przedstawianie oferty przez doradców finansowych, czy sprzedaż produktów. "Powiązanie kapitałowe między instytucjami ułatwia natomiast współpracę, np. przy przygotowywaniu ofert specjalnych" - powiedziała Kossowska.

    Według Kossowskiej, że nie wszystkie firmy działają w ten sam sposób. "Nieco inaczej funkcjonuje firma Xelion, która do tej pory skupiała się na ofercie instytucji powiązanych z nią kapitałowo (Pekao SA - PAP). Klienci, którzy odwiedzali oddziały firmy, mieli świadomość, że otrzymają ofertę w pewien sposób ograniczoną" - powiedziała Kossowska.

    Marlena Janota - PR Manager firmy Xelion Doradcy Finansowi, pytana o to, jak powiązania kapitałowe firmy z Pekao SA wpływają na ofertę Xelion, przyznała: "Dzięki relacjom z Pekao jesteśmy w stanie zaoferować pełną obsługę bankową i gwarancję bezpieczeństwa. Nasi właściciele, w tym również włoski Unicredit, bardzo wspierają rozwój Xelion (...) Wartość aktywów zebranych przez naszych włoskich kolegów można porównać do aktywów zdeponowanych w największych polskich bankach (13,5 mld EUR) - i to zaledwie po 6 latach działalności" - wyjaśniła rzecznik Xelion.

    Dodała, że tak jak we Włoszech, oferta Xelion jest sukcesywnie wzbogacana o wybrane produkty najlepszych instytucji finansowych. "Udział w sprzedaży produktów spoza grupy Unicredit jest już znaczący i stale rośnie" - powiedziała. Nie podała procentowych udziałów produktów "spoza grupy" w sprzedaży łącznej Xelion.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Doradcy finansowi chcą budować wizerunek firm niezależnych