dr Henryka Bochniarz, członek rady nadzorczej FCA Poland
opublikowano: 13-12-2017, 22:00
Komentarz partnera rankingu
Coraz więcej kobiet odnosi sukcesy w świecie biznesu. Zakładają dobrze prosperujące firmy, zostają dyrektorkami, wchodzą do zarządów, pokonują kolejne ograniczenia i przebijają szklane sufity. Na skutek wzrostu polskiej i światowej gospodarki, a także coraz większej konkurencyjności, firmy i pracodawcy będą sięgać po najlepszych pracowników, bez względu na płeć.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
dr Henryka Bochniarz, członek rady nadzorczej FCA Poland
opublikowano: 13-12-2017, 22:00
Komentarz partnera rankingu
Coraz więcej kobiet odnosi sukcesy w świecie biznesu. Zakładają dobrze prosperujące firmy, zostają dyrektorkami, wchodzą do zarządów, pokonują kolejne ograniczenia i przebijają szklane sufity. Na skutek wzrostu polskiej i światowej gospodarki, a także coraz większej konkurencyjności, firmy i pracodawcy będą sięgać po najlepszych pracowników, bez względu na płeć.
Henryka Bochniarz, członek rady nadzorczej FCA Poland
ARC
Jest to świetna informacja dla kobiet, bo w Polsce są one lepiej wykształcone niż mężczyźni, a liczne raporty i badania pokazują, że firmy, w których jest więcej kobiet na wysokich stanowiskach i w kadrze zarządzającej, osiągają lepsze wyniki finansowe. Kobiety doskonale sprawdzają się w biznesie motoryzacyjnym i zajmują wysokie stanowiska, mimo że mówi się, iż jest to branża zdominowana przez mężczyzn. Pracują w fabrykach przy produkcji pojazdów, projektują nowe samochody, świadczą usługi w warsztatach mechanicznych, są też kierowcami w transporcie krajowym i międzynarodowym.
Znajdują się wśród pracowników branży, co prawda wciąż w mniejszości, ale w ostatnich latach następują spore zmiany. Z roku na rok wzrasta ich liczba. Jeszcze sześć lat temu płeć żeńska w Polsce stanowiła niecałe 30 proc. pracowników branży motoryzacyjnej, dziś to już prawie 35 proc. W Unii Europejskiej od lat udział kobiet pozostaje na niemal niezmiennym poziomie.
Według „Pulsu Biznesu” na podstawie danych Eurostatu w 2015 r. w tym sektorze pracowało ponad 3,2 mln osób, z czego 25 proc. stanowiły kobiety. W tym samym roku w naszym kraju w motoryzacji zatrudnionych było 255 tysięcy pracowników, z czego prawie 90 tys. to kobiety. To o 10 proc. więcej, niż wynosi średnia w UE. W Polsce co trzecia osoba zatrudniona w motobranży to kobieta, a w UE — co czwarta. Coraz więcej kobiet aplikuje na stanowiska, ale jest to zjawisko charakterystyczne głównie dla Polski.
W Niemczech branża zatrudnia 1,2 mln osób, a tylko 18 proc. z nich stanowią kobiety. Nie lepiej wygląda sytuacja w Holandii, gdzie 92 proc. zatrudnionych to mężczyźni. Ale już w Bułgarii 58 proc. pracujących stanowią przedstawicielki płci pięknej. Kobiety udowadniają, że dzięki ciężkiej pracy, skutecznej motywacji oraz woli walki sukces jest możliwy.
Coraz częściej świetnie radzą sobie w biznesie szczególnie w sytuacjach trudnych i nieprzewidywalnych. Rewelacyjnie budują i utrzymują relacje biznesowe, często poświęcają zagadnieniom biznesowym więcej czasu, uwagi i skrupulatności, są bardziej bezkonfliktowe i zawsze gotowe do wysłuchania i zrozumienia innych. Kobiety w biznesie, nie tylko motoryzacyjnym, należy wspierać i nagłaśniać ich sukcesy.
Dobrym przykładem takiego działania jest ranking „100 Kobiet Biznesu” organizowany przez „Puls Biznesu”. Powstał z myślą o kobietach, które reprezentują siłę polskiej gospodarki i bez kompleksów angażują się w budowanie jej przyszłości. Wszystkie wyróżnione w rankingu panie są doskonałymi ambasadorkami polskiego biznesu.
Takie działania budują ich pewność siebie i motywują do sięgania po więcej, także po stanowiska, które dotychczas były dla nich trudno dostępne. Ten ranking udowadnia, jak wiele kobiet odnosi sukces w biznesie. Możemy być pewni, że jeżeli panie kierujące firmami będą oceniane według kryteriów wzrostu firmy i osiąganych przez nią sukcesów, to przyszłość będzie należała właśnie do nich.