Doświadczenie i nisza

MIB
opublikowano: 18-10-2017, 22:00

E-GAZELE  BIZNESU  2017: LIDER MAZOWIECKI — PRÓSZYŃSKI MEDIA (2. MIEJSCE W KRAJU)

Kluczem do sukcesu Prószyński Media jest wydawanie książek. Spółka nie osiągnęłaby jednak spektakularnych rezultatów bez właściwej dystrybucji — także w sieci

Prószyński Media rozpoczęła wysyłkową sprzedaż książek już w 1992 r. pod szyldem Księgarni Krajowej, a następnie Klubu Książki Księgarni Krajowej, który jako jeden z pierwszych w Polsce umożliwił czytelnikom szybkie zakupy w sieci. — Do 2004 r. wydawnictwo Prószyński i S-ka było właścicielem najbardziej znanej internetowej księgarni Merlin.pl. Już jakiś czas temu założyliśmy więc, że tak będzie wyglądała przyszłość sprzedaży detalicznej książek i że warto się tym zająć — mówi Agnieszka Sempolska, dyrektor operacyjna Prószyński Media. Co roku na księgarskie półki trafia niemal 200 tytułów sygnowanych logo Prószyński i S-ka, adresowanych do ludzi w różnym wieku i o rozmaitych zainteresowaniach. — Księgarnia Prószyński i S-ka (ksiegarnia. proszynski.pl) to sklep internetowy, w którym prezentujemy własną ofertę wydawniczą — literaturę polską i światową, powieści obyczajowe i romanse, prozę literacką, thrillery i kryminały,

fantastykę, biografie i wspomnienia, komiksy, książki historyczne, popularnonaukowe oraz dla dzieci i młodzieży. Jesteśmy jednym z czołowych wydawców e-booków w Polsce, systematycznie powiększamy też ofertę audiobooków, książek z serii „Duże Litery” [dla czytelników mających problemy ze wzrokiem — przyp. red.] oraz druku na żądanie. Stawiamy na różnorodność i dostępność naszej oferty pod względem formy wydania — opowiada Agnieszka Sempolska. Drugi sklep firmy — księgarnia internetowa Gildia.pl — działa od 2006 r. i jest liderem sprzedaży online komiksów. — Mimo specjalizacji nie zapominamy o czytelnikach mangi i książek ani o miłośnikach i gier planszowych. Od marca 2017 r. prezentujemy się w nowej odsłonie, bardziej przejrzystej i nowoczesnej, dopasowanej do współczesnych standardów zakupów internetowych — mówi Agnieszka Sempolska. Gildia.pl odniosła sukces, znajdując rynkową niszę i skupiając społeczność komiksową w Polsce — twórców, kolekcjonerów i fanów komiksu, a co za tym idzie — klientów sklepu.

— Naszą zasługą jako operatora sklepu Gildia.pl od 2014 r. jest znaczące zwiększenie jego zasięgu dzięki wykorzystaniu własnego zaplecza logistyczno-operacyjnego. Nie bez znaczenia okazało także doświadczenie spółki Prószyński Media jako wydawcy i dystrybutora oferty komiksowej — z kultową serią przygód Tytusa, Romka i A’Tomka na czele — dodaje Agnieszka Sempolska. Podkreśla, że firma nie skupia się tylko na analizowaniu działań konkurencji. Zmiany, jakie zaszły na rynku książki w ostatnich latach, sprawiły, że środowisko wydawców, nadal konkurując ofertą, jest w stanie współpracować, proponując rozwiązania korzystne dla wszystkich. — Przykładem takiego działania w dziedzinie sprzedaży oferty cyfrowej jest Platforma Dystrybucyjna Wydawnictw, zaś w sprzedaży detalicznej sieć księgarska Book Book. W obu tych projektach bierzemy aktywny udział — sumuje Agnieszka Sempolska. © Ⓟ

Komiksowa logistyka. Naszą zasługą jako operatora sklepu Gildia.pl od 2014 r. jest znaczące zwiększenie jego zasięgu dzięki wykorzystaniu własnego zaplecza logistycznooperacyjnego. Nie bez znaczenia okazało się także doświadczenie spółki Prószyński Media jako wydawcy i dystrybutora oferty komiksowej — mówi Agnieszka Sempolska, dyrektor operacyjny Prószyński Media.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Doświadczenie i nisza