Dres na wybiegu

Agnieszka Janas
opublikowano: 27-06-2008, 00:00

Choć to jedno z najwygodniejszych ubrań sportowych, słowo dres stało się obelgą i synonimem „grubych karków”. Jaka krzywda! Bo przecież najlepsze marki angażują znane nazwiska do tworzenia „dresiarskich” kolekcji.

Wzorzec: kolekcje wolne od negatywnych skojarzeń. Modni projektanci, w tle — albo i na pierwszym planie — osobistości ze świata sztuki, filmu, muzyki. Międzynarodowi odzieżowi potentaci i wielcy kreatorzy mody.

Reebok pozyskał Scarlett Johansson, najjaśniejszą dziś może gwiazdę Hollywood. Osobiście uczestniczyła w projektowaniu linii Scarlett Hearts Rbk. Kolekcję można rozpoznać po satynowych podszewkach z nadrukowanymi kolorowymi sercami. To logo linii. Scarlett narysowała je na serwetce, jedząc kolację w restauracji. Serce stało się także jej podpisem. Sygnuje nim listy do najbliższych. W zamyśle projektantów i aktorki ubrania z „sercem” przeznaczone są dla kobiet uprawiających sport, ale pragnących przy tym wyglądać ponętnie.

Adidas nie zostaje w tyle: najświeższe owoce współpracy firmy ze Stellą McCartney, córką Beatlesa i wziętą projektantką, to ubrania dla golfistek. W linii Golf widać inspirację męskim krojem: dominują eleganckie koszulki polo zestawiane z bluzami z codury. Seria ubrań Cover Up ma natomiast zapewnić graczom komfort niezależnie od warunków atmosferycznych na polu. Znak rozpoznawczy kolekcji: lekka bluza z krótkim rękawem.

Słynna projektantka zaprojektowała dla Adidasa także ubrania do ćwiczeń w sali gimnastycznej oraz do biegania. Część strojów inspirowanych jogą uszyto z tkanin zawierających domieszkę włókna bambusowego. Stella McCartney, znana z walki o zachowanie naturalne środowiska, wprowadziła też stuprocentową bawełnę organiczną. Ubrania pakowane są w specjalny, ekologicznie pozyskiwany papier.

Atrakcje wiosenno-letniej kolekcji EA7 Giorgio Armaniego to rolki Skorpion oraz rakieta tenisowa firmy Babolat, inspirowana postacią tenisisty Rafaela Nadala. Te akcesoria podkreślają charakter kolekcji ubrań, łączącej propozycje i swobodne, i eleganckie. Kolory? Od kredowego do śnieżnobiałego, od gołębiej szarości po jej najciemniejsze odcienie. Słynne są także projekty odzieży sportowej Yoh-ji Yamamoto. Artysta współpracuje z marką Adidas w ramach linii Y3. W tym roku inspiracją stała się antyczna Japonia — ze szczególnym uwzględnieniem strojów samurajów i wojowników ninja. l

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu