Droga w budowie trasą przejezdną

KAP
opublikowano: 12-12-2011, 00:00

Aby uratować trasę z Berlina do Warszawy, potrzebne będą zmiany w prawie. I to szybko.

Wykonawcy szybkich tras mają w kontraktach zapisaną „przejezdność”. Problem w tym, że nikt z ekspertów autostradowego rynku nie wie, co ten termin oznacza, bo nie określa go żaden z aktów prawnych. Sławomir Nowak, nowy minister transportu, postanowił to zmienić.

— Przygotowujemy zmiany prawne, które pozwolą zdefiniować to pojęcie — mówi minister.

Ustawowe rozwiązania mają być gotowe jeszcze przed końcem roku. Z przyjęciem nowego prawa będzie się musiał spieszyć parlament, bo już na EURO 2012 „przejezdne” mają być dwa z pięciu odcinków trasy A2 między Łodzią a Warszawą. Z ich budowy zrezygnowali Chińczycy, co spowodowało opóźnieni. Nie ma szans, by były w pełni gotowe na czas.

— Prowadziliśmy na A2 badania techniczne, które wykazały, że nawet ciężarówki będzie można dopuścić do ruchu po podbudowie bitumicznej — mówi Lech Witecki, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Nie będzie natomiast położonej warstwy ścieralnej, czyli ostatniej, o grubości 3-4 cm. Czy więc podczas EURO pracownicy firm budowlanych będą przyglądać się jadącym na mecze kibicom i czekać na koniec mistrzostw, by wówczas dokończyć budowę trasy?

— Nie, wykonawcy w czasie mistrzostw będą prowadzić Prowadziliśmy na A2 badania techniczne, które wykazały, że nawet ciężarówki będzie można dopuścić do ruchu po podbudowie bitumicznej.

Lech Witecki

prace poza pasem drogowym — podkreśla szef dyrekcji. Chodzi na przykład o instalowanie ekranów akustycznych, prace nad odwodnieniem autostrady czy z zakresu zieleni. Po zakończeniu mistrzostw prace znowu ruszą pełną parą, ale kierowcy mogą spodziewać się utrudnień.

— Planujemy puścić ruch po jednej jezdni, a na drugiej kłaść warstwę ścieralną — dodaje Lech Witecki. W podobny sposób jest odnawiana część trasy Nowy Tomyśl — Konin. Koncesjonariusz, Autostrada Wielkopolska, co kilka kilometrów przerzucała ruch na jedną jezdnię, na drugiej układając warstwę nawierzchni. Dyrekcja miała okazję przetestować problem „przejezdności” na trasie Radzymin — Wyszków.

Choć pas drogowy był tam w pełni gotowy, trwały prace poza nim, co uniemożliwiało pełne oddane drogi. GDDKiA przekreśliła znaki wjazdu na „ekspresówkę”, a dozwolona prędkość została obniżona ze 110 km/h do 80 km/h. Ile pojedziemy po A2? Jeszcze oficjalnie nie wiadomo. „Setki” raczej nie da się przekroczyć.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Polecane