Drogbud wojuje z Kanadyjczykami

Paweł Janas
12-09-2011, 00:00

Polska spółka kwestionuje

Polska spółka kwestionuje

prawa Hudson Oil

Corporation do gorlickiej

rafinerii. Nowy właściciel

jest oburzony.

Rafineria Nafty Glimar w Gorlicach nie ma szczęścia do inwestorów. Mimo wielomiesięcznych negocjacji z potencjalnym kupcem nadal nie jest jasne, kto jest właścicielem zakładu. Od maja powinna nim być kanadyjska spółka Hudson Oil Corporation. Fakt ten kwestionuje jednak dotychczasowy właściciel — Grzegorz Wojtaszek, prezes Drogbudu, Podkarpackiego Holdingu Budowy Dróg.

— Kanadyjczycy do dziś nie spełnili żadnego z warunków przedwstępnej umowy zakupu Glimaru oraz działającej na jego majątku spółki Hydronaft, transakcja nie została sfinalizowana i nadal jestem właścicielem obu spółek — twierdzi Grzegorz Wojtaszek.

Inny punkt widzenia

Kanadyjska spółka ripostuje. Jej przedstawiciele podkreślają, że 12 maja Grzegorz Wojtaszek oraz Drogbud warunkowo zbyli 100 proc. udziałów w Hydronafcie oraz 91,4 proc. Glimaru na rzecz Fortionell Limited — spółki zależnej Hudson Oil Corporation.

— Stosownie do warunków umowy, tytułem zapłaty Grzegorz Wojtaszek otrzymał odcinek zbiorowy 3 mln akcji Hudson Oil Corporation, co pokwitował własnoręcznym podpisem. Rozpowszechnianie pogłosek, że Hudson Oil Corporation nie kontroluje Hydronaftu, narusza dobre imię Hudson Oil Corporation — informuje radca prawny Robert Nogacki, pełnomocnik firm Hudson i Fortionell.

Hudson Oil Corporation to spółka zarejestrowana w Kanadzie. Specjalizuje się w przejęciach "niedowartościowanych aktywów energetycznych" i ich restrukturyzacji. Podstawowym obszarem zainteresowań są firmy, które zajmują się produkcją i sprzedażą paliw w Europie Wschodniej. Firma obecnie nie generuje "znaczących" przychodów, a jej głównym aktywem jest (czy też miał być) właśnie Glimar. Pod koniec lipca Hudson (jako posiadacz gorlickiej rafinerii) zadebiutował na giełdzie we Frankfurcie (FSE). Firma zapowiadała, ze w ciągu 10 miesięcy przygotuje nowa strategię dla Glimaru, który nie prowadzi obecnie działalności operacyjnej. Hudson twierdził, ze analizuje możliwości użycia gorlickich instalacji do rozpoczęcia produkcji paliw płynnych z węgla, gazu ziemnego oraz odpadów komunalnych.

Kolejny inwestor

Trzy lata temu za milion złotych Podkarpacki Holding Budowy Dróg Drogbud kupił od Grupy Lotos bankruta —Rafinerię Nafty Glimar. Wartość transakcji była niemal symboliczna, bo aktywa południowej rafinerii były wyceniane na setki milionów złotych. Inwestor z Podkarpacia liczył, że uruchomi produkcję asfaltu i dzięki temu zwiększy szanse na udział w wielkich projektach infrastrukturalnych, realizowanych z myślą o Euro 2012. Nic z tego nie wyszło. Drogbudowi nie udało się także zakończyć restrukturyzacji wynoszącego kilkaset milionów złotych zadłużenia Glimaru. Nie dokończył także budowy hydrokompleksu, do czego zobowiązuje go umowa z Lotosem. Grzegorz Wojtaszek nie traci jednak animuszu, a według nieoficjalnych informacji mimo niewyjaśnionej kwestii własności Gorlic Drogbud rozmawia już z kolejnym inwestorem — z Rosji.

— Tego nie mogę skomentować — ucina szef Drogbudu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Drogbud wojuje z Kanadyjczykami