Drożejąca ropa wywołała spadki na giełdach w USA

(Marek Druś)
opublikowano: 17-01-2006, 16:53

Dobre dane makro nie skłoniły inwestorów w USA do kupowania akcji. Do ich wyprzedaży skłonił ich natomiast wzrost kursu ropy powyżej 65 USD. To najwyższa cena baryłki od początku października ubiegłego roku.

Dobre dane makro nie skłoniły inwestorów w USA do kupowania akcji. Do ich wyprzedaży skłonił ich natomiast wzrost kursu ropy powyżej 65 USD. To najwyższa cena baryłki od początku października ubiegłego roku.

Przed sesją pojawiły się najnowsze dane makro. Aktywność przemysłu przetwórczego w regionie Nowego Jorku rosła w styczniu minimalnie wolniej niż oczekiwano. Wskaźnik Empire State Manufacturing spadł do 20,1 pkt. z 26,3 pkt. w grudniu. Produkcja przemysłowa wzrosła w grudniu w USA o 0,6 proc., a w całym roku o 3,2 proc. Wykorzystanie mocy produkcyjnych wzrosło do 80,7 proc. i było największe d października 2000 roku. Dane nie wywołały jednak większej reakcji w przeciwieństwie do wiadomości z rynku paliw. Cena baryłki ropy poszła w górę aż o 2,5 proc. na NYMEX. Za baryłkę trzeba było zapłacić już 65,53 USD.

W pierwszej cześci notowań taniały akcje Intela i IBM, które miały przekazać wyniki kwartalne po sesji. Drożejąca ropa podbiła kursy Exxon Mobil i ConocoPhillips, pierwszej i trzeciej spółki naftowej w USA.

Najmocniej ze spółek wchodzących w skład indeksu S&P500 drożały akcje Guidant. Boston Scientific podwyższył ofertę przejęcia producenta sprzętu medycznego do 27 mld USD. Płaci teraz za blisko 5 proc. spadkiem kursu. Umiarkowanie rośnie cena akcji Johnson & Johnson, którego oferta jest o 3,3 mld USD niższa od przedstawionej przez Boston Scientific.

Tanieją akcje Caterpillar. Lehman Brothers obniżył rekomendacje branży producentów ciężkiego sprzętu.

MD

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane