Drugi przetarg na drogi dojazdowe do nowego mostu w Płocku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-02-2005, 16:59

Urząd Miasta Płocka ogłosił w czwartek drugi przetarg na budowę dróg dojazdowych do wznoszonego w tym mieście nowego mostu przez Wisłę. Poprzedni został unieważniony, ze względu na protest dwóch firm zainteresowanych potencjalnym udziałem w inwestycji - poinformował PAP dyrektor wydziału zamówień publicznych Urzędu Tomasz Chojnacki.

Urząd Miasta Płocka ogłosił w czwartek drugi przetarg na budowę dróg dojazdowych do wznoszonego w tym mieście nowego mostu przez Wisłę. Poprzedni został unieważniony, ze względu na protest dwóch firm zainteresowanych potencjalnym udziałem w inwestycji - poinformował PAP dyrektor wydziału zamówień publicznych Urzędu Tomasz Chojnacki.

    Wcześniej Urząd podawał, że wartość inwestycji obejmującej wykonanie dwóch odcinków dróg dojazdowych po obu stronach nowej przeprawy szacowana jest na blisko 200 mln zł, a większość tej kwoty pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej.

    Pełnomocnik prezydenta miasta ds. przeprawy mostowej Andrzej Hancyk wyjaśnił, że poprzednie postępowanie przetargowe zostało unieważnione, bo obarczone było wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówień publicznych. "Konkretnie chodziło o fakt, że zamawiającemu zmieniono europejski numer projektu, naktóry zawsze trzeba się powoływać przy prowadzeniu postępowania, oraz wpisano warunek, którego żaden wykonawca nie mógł spełnić" - oświadczył Hancyk.

    Nieoficjalnie, ze źródła zbliżonego do procedury przetargowej, PAP dowiedział się, że protest złożyła m.in. firma Skanska.

    Nowe ogłoszenie dotyczy, jak poprzednio, przetargu ograniczonego, dwustopniowego. Nie zmienił się w nim także termin wykonania inwestycji, czyli 30 czerwca 2006 roku. W nowym ogłoszeniu podano, że potencjalny wykonawca musi wykazać przychód za ostatnie trzy lata obrotowe w wysokości nie mniejszej niż 100 mln zł - poprzednio zapis taki z identyczną kwotą dotyczył ostatniego roku obrotowego.

    W nowym ogłoszeniu przesunięto o miesiąc kolejne terminy procedury przetargowej. Nowy termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do postępowania wyznaczono na 21 marca. Po wstępnej kwalifikacji 31 marca zostaną wysłane do wybranych podmiotów zaproszenia do składania ofert. Otrzymane oferty będę oficjalnieotwarte 11 maja. Ostatecznym kryterium ich oceny będzie najniższa cena. Niewykluczone, że do przetargu stanie podmiot zagraniczny, gdyż ogłoszenie o nim ukazało się także w luksemburskim Biuletynie Zamówień Publicznych UE. Budowa krajowych dróg dojazdowych do nowego płockiego mostu obejmuje dwa odcinki na obu brzegach Wisły: jeden o długości 1,8 km wraz z ponad 500 metrową estakadą, drugi o długości 1,5 km, biegnący po nasypie. Drogi dojazdowe powstaną rok po wybudowaniu samego mostu, który ma zostać oddany najpóźniej na przełomie lipca i sierpnia tego roku.

Opóźnienie w budowie dróg dojazdowych płocki samorząd tłumaczył wcześniej brakiem pieniędzy w budżecie gminy. Pod koniec ubiegłego roku fundusze na ten cel znalazł Komitet Sterujący przy Ministerstwie Infrastruktury, przyznając kolejno 91 i 60 mln zł pochodzących ze środków unijnych. Obecnie planuje się, że budowa dojazdów do nowego mostu ruszy jeszcze w czerwcu tego roku.

Budowę nowego płockiego mostu, rozpoczętą w lipcu 2002 r., realizuje Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Płock SA i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź SA, tworzące konsorcjum Płockie i Łódzkie Mosty. Przez kilka lat przekładano rozpoczęcie inwestycji ze względu na brak funduszy. Już w trakcie budowy doszło do sporów między konsorcjum Płockie i Łódzkie Mosty a podwykonawcą Mostostalem Płock, m.in. o wyrównanie kosztów poniesionych na wykonanie elementów konstrukcji przeprawy, wyższych od zapisanych w kontrakcie ze względu na wzrost cen stali. Sprawa trafiła do sądu.

Projekt nowego płockiego mostu przez Wisłę, największego tego typu w Polsce o stalowej konstrukcji spawanej, wspartej na pylonach, opracował w 1997 roku jugosłowiański zespół architektów kierowany przez prof. Nikola Hajdina z Belgradu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane