Drugie podejście Rewe

WIS
opublikowano: 10-04-2007, 00:00

Niemiecki koncern handlowy Rewe rusza z ofensywą. Już nie jako Minimal, lecz jako Billa.

Niemiecki koncern handlowy Rewe rusza z ofensywą. Już nie jako Minimal, lecz jako Billa.

Niemiecka grupa Rewe, która należy do czołówki firm handlowych w Europie, w Polsce nie odniosła wielkiego sukce- su (supermarkety Minimal). Spróbuje jednak nadrobić zaległości i powalczyć o spory kawałek rynku. Do nowej ofensywy Rewe rusza pod wycofaną z Polski kilka lat temu marką Billa.

Firma właśnie zakończyła trwającą od 2006 r. zmianę wizerunku sieci w Polsce (22 supermarkety). Po zmianie wystroju i logo sklepów zmieniła także nazwę prowadzącej je spółki z Minimal Polska na Billa Polska.

— Plany na ten rok zakładają otwarcie 7 supermarketów. Do końca 2010 r. chcemy zwiększyć ich liczbę do 70 — mówi Joanna Bytner, rzecznik Billa Polska.

Na celowniku firmy są miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. Poza rozwojem organicznym przewiduje też akwizycje, a także różne modele kooperacji. Możliwe więc, że Rewe wyciągnie rękę do konsolidującej się sieci Społem.

Zaległości nie będzie łatwo nadrobić.

— Rynek jest bardzo trudny, zwłaszcza w dużych miastach — mówi Andrzej Faliński, sekretarz Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Rewe będzie musiało ry- walizować o atrakcyjne lokalizacje z innymi sieciami, takimi jak Intermarche, Carrefour Express czy Tesco.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy