Druk - Pak szuka pieniędzy

Katarzyna Sadowska
opublikowano: 13-02-2008, 00:00

Producent opakowań kartonowych potrzebuje 15-18 mln zł. Albo pozyska inwestora z branży, albo wybierze giełdę.

Producent opakowań kartonowych potrzebuje 15-18 mln zł. Albo pozyska inwestora z branży, albo wybierze giełdę.

Druk-Pak utworzono w 1972 roku jako oddzielną spółkę poligraficzną do obsługi państwowych Polf. Dlatego firma specjalizuje się w produkcji opakowań dla rynku farmaceutycznego.

— Współpracujemy z największymi koncernami, bo potrafimy sprostać ich wymaganiom — mówi Paweł Kalbarczyk, prezes Druk-Paku.

Spółka kupiła m.in. maszynę do tłoczenia napisów w języku Braille’a, wymaganych na opakowaniach nowo wprowadzanych leków. Ma też sprzęt do zdobienia, dzięki czemu może produkować opakowania z wyższej półki na potrzeby rynku spożywczego (np. bombonierki). W najbliższym czasie przyjrzy się również rynkowi kosmetycznemu.

Druk-Pak na razie ma pieniądze na dokończenie inwestycji w zakładzie. W II półroczu pomyśli jednak o dodatkowych źródłach finansowania. Będzie potrzebować 15-18 mln zł na nową linię produkcyjną i rozważy zdobycie pieniędzy z oferty publicznej. Jeśli klimat giełdowy nie będzie sprzyjający — poszuka inwestora branżowego. Teraz głównym akcjonariuszem Druk-Paku jest fundusz private equity Penton Partners.

W 2007 r. Druk-Pak miał 38,5 mln zł przychodów. Jest w trakcie podliczania czystego zarobku. W I połowie ubiegłego roku miał nieco ponad 2,5 mln zł zysku netto i blisko 18 mln zł przychodów.

75

proc. Taki odsetek przychodów Druk-Paku pochodzi z produkcji opakowań dla farmacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane