Dumni z tego, co nasze

Materiał partnera
opublikowano: 15-02-2018, 22:00

Choć smak pizzy, spaghetti czy sushi przypadł do gustu wielu Polakom, sentyment do kuchni polskiej i przepisów naszych dziadków zdecydowanie przebija wszystkie inne kuchnie świata.

Będąc na zakupach, w pierwszej kolejności do koszyków wrzucamy to, co pochodzi od lokalnych dostawców. Po ponad dwóch dekadach zachłystywania się Zachodem, podejmując decyzje zakupowe, wracamy do polskich korzeni, wybierając domowe kulinaria. Co więcej, na polskich stołach coraz częściej pojawiają się krajowe produkty.Statystyki mówią za siebie — z ostatnich badań firmy Open Research wynika, że polska marka zachęca do zakupu aż 73 proc. klientów. To aż o 9 proc. więcej niż przed rokiem. Respondenci zapytani o to, z jakimi cechami najbardziej kojarzą im się polskie produkty spożywcze, wskazało przede wszystkim na dobrą jakość (40 proc.). Aż 26 proc. konsumentów uznało krajową żywność za zdrową i ekologiczną, a 17 proc. zwróciło uwagę na jej odpowiedni smak.

Razem na rzecz rozwoju

Od początku działalności Biedronka postawiła na odpowiedzialną współpracę, wzajemną lojalność i długoterminowe partnerstwa. Sieć współpracuje z ponad 600 polskimi dostawcami, od których w 2017 r. pochodziło aż 92 proc. wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki.

Dzięki strategii długoterminowych partnerstw Biedronka umacnia swoją pozycję lidera wśród sieci handlowych, równolegle z rozwojem rodzimych dostawców, którzy wspólnie z nią osiągali czołowe pozycje w swoich branżach. W tym samym czasie klienci stali się jeszcze bardziej świadomi i wymagający. Właśnie dlatego Biedronka razem z partnerami handlowymi inwestuje w zrównoważony rozwój. Wśród wspólnych przedsięwzięć są tak unikalne inicjatywy, jak odtwarzanie tradycyjnych upraw warzyw (np. polskiego czosnku) oraz owoców, w tym przede wszystkim jabłek i gruszek.

Warto promować produkty kuchni polskiej

Od ponad dekady Biedronka aktywnie promuje na co dzień polskie produkty i krajowych dostawców. Dodatkowo prowadzi też akcje specjalne — przykładem niedawna kampania„Dumni z tego, co nasze”. W jej ramach klienci ponad 2820 sklepów zlokalizowanych w ponad 1000 miejscowości mogli docenić bogactwo smaków charakterystycznych dla poszczególnych regionów kraju. Dzięki temu główne smaki regionalne, np. gzików czy twarogów, mają szanse zagościć na stołach w całym kraju. A z badania GfK „Polska na widelcu, czyli zwyczaje żywieniowe Polaków 2016” jasno wynika, że Polacy w kuchni są tradycjonalistami. Kulinarnych inspiracji najczęściej wypatrujemy w rodzinnych przepisach — i mimo że z kuchni międzynarodowych najbardziej lubimy smaki włoskie i greckie, to niemal 60 proc. z nas deklaruje, że ceni sobie wyłącznie polskie potrawy.

POLSKA TREŚĆ, ZACHODNIA OPRAWA: W sklepach Biedronka na klientów czeka szeroki wybór produktów polskich. Aż 92 proc. całej oferty sieci w 2017 r. pochodziło od krajowych dostawców. [FOT. ARC]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Dumni z tego, co nasze