Duży musi dbać o wizerunek

Szymon Gutkowski
opublikowano: 29-01-2007, 00:00

Są firmy, w których sponsoring jakiejś dziedziny wynika tylko z pasji właściciela, ale generalnie jest to konieczne po przekroczeniu pewnego progu wielkości. Jeśli marka jest znana, to w pewnym momencie dochodzi do pułapu tego, co można osiągnąć tradycyjnymi metodami komunikacji.

Dodatkowo dużym firmom powinno zależeć na wizerunku przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie, a więc takich, dla których liczy się coś więcej niż tylko przychody i zyski. Swój wizerunek muszą utrwalać nie tylko wśród klientów, ale także wśród własnych pracowników, w instytucjach rządowych, środowiskach opiniotwórczych, a nawet wśród pracowników swoich partnerów biznesowych. Jako obszar społecznej odpowiedzialności takie firmy mogą wybrać nie tylko kulturę, ale także działalność charytatywną czy sport.

Nie znam szczegółów cyklu Perły Millennium, ale jest to produkt w oczywisty sposób kierowany do inteligencji. Grupa ta ma dochody o dużej rozpiętości, więc trudno mówić tu o bardzo precyzyjnym działaniu. Z drugiej strony, konkurencja na rynku bankowym jest ogromna. Praktycznie nie ma bloku reklamowego, w którym nie byłoby klipu jakiejś instytucji finansowej. Taki cykl daje zaś możliwość wybicia się z tłumu.

Szymon

Gutkowski

dyrektor generalny DDB Warszawa

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Gutkowski

Polecane