Duży spadek sprzedaży nowych aut w  Niemczech

opublikowano: 02-11-2016, 17:23

Sprzedaż nowych aut w Niemczech spadła w październiku o 5,6 proc., wynika z oficjalnych danych.

W październiku pojawiło się na niemieckich drogach 262,7 tys. nowych aut. To 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W sierpniu sprzedaż nowych aut wzrosła o 8,3 proc., a we wrześniu rosła o 9,4 proc. Skąd zatem tak wyraźny spadek w październiku?

Stowarzyszenie producentów aut twierdzi, że to skutek tego iż w październiku tego roku było o dwa dni robocze mniej niż w październiku 2015 roku.  

Od początku roku do końca października liczba zarejestrowanych w Niemczech sięgnęła 2 mln 818 tys. 507 i jest o 4,9 proc. wyższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, AFP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Duży spadek sprzedaży nowych aut w Niemczech