Dwa konsorcja chcą budować metro na Bemowie; cena ponad 1,3 mld zł

PAP
opublikowano: 15-03-2018, 17:33
aktualizacja: 15-03-2018, 17:34

Włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak oraz chińska firma Sinohydro Corporation Ltd chcą wybudować trzy ostatnie stacje II linii metra na Bemowie, cena w obu ofertach przekracza 1,3 mld zł. Miasto planowało na tę inwestycję przeznaczyć 1,2 mld zł i zrealizować ją do 2023 r.

Metro Warszawskie w czwartek otworzyło oferty w przetargu na projekt i budowę trzech ostatnich stacji zachodniego odcinka II linii metra wraz ze stacją techniczno-postojową "Mory".

Włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak za budowę trzech stacji podziemnej kolejki oczekuje 1 mld 319 mln zł. Drugi oferent, chińska firma Sinohydro Corporation Limited swoje usługi wyceniła na 1 mld 360 mln zł.

Rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń w rozmowie z PAP przypomniała, że miasto planowano przeznaczyć na rozbudowę metra na Bemowie 1 mld 200 mln zł.

"Śledzimy na bieżąco przetargi budowlane, które są realizowane i widzimy pewną tendencję, jeżeli chodzi o wzrost cen. W tej chwili skupiamy się na tym, by sprawdzić poprawność złożonych ofert" - powiedziała Bartoń.

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał maksymalnie 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra, niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej.

Stacja C03 "Lazurowa" ma być zlokalizowana po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej; stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej; stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Ponadto za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, powstanie Stacja Techniczno-Postojowa "Mory", z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Kryteria wyboru najlepszej oferty w przetargu to: cena - 60 proc.; skrócenie czasu budowy - 8 proc.; przedłużenie okresu rękojmi - 32 proc.

Według planów miasta, trzy stacje metra na Bemowie mają powstać do 2023 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Dwa konsorcja chcą budować metro na Bemowie; cena ponad 1,3 mld zł