Dwa miesiące w konsolidacji

Adam Stańczak, Analityk DM BOŚ, Wydział Analiz Rynkowych, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A.
opublikowano: 30-07-2021, 18:33

Piątkowe notowania skończyły się dla WIG20 spadkiem o 0,5 procent przy 716 mln złotych obrotu. Przesunięcie i aktywność mogą wskazywać, iż rozdanie miało dynamikę godną uwagi, ale naprawdę sesja sprowadziła się do otwarcia luką i uwzględnienia w cenach presji spadkowej z rynków bazowych.

Sam fakt, iż różnica pomiędzy otwarciem i zamknięciem sesji przez WIG20 wyniosła mniej niż 1 punkt wskazuje na spokojny przebieg rozdania, ale równie ważny był brak zmiennych, które angażowałyby graczy na bazie lokalnych tematów. Technika nie pozwalała na nowe zakłady, a świat nie szukał poważnych zmian. W efekcie WIG20 spędził dzień w wysokiej korelacji DAX-em, by w finale zanotować spadek kosmetycznie różny od straty zanotowanej przez indeks niemiecki.

fot. Reuters/FORUM
fot. Reuters/FORUM

Spokojne zachowanie rynku wpisało się w konsolidacyjny tydzień i – co ważniejsze – w konsolidacyjny miesiąc, w którym WIG20 właściwie powielił swoje zachowanie z czerwca. Wprawdzie indeks zanotował zwyżkę w skali miesiąca, ale na wykresie trudno doszukać się efektów podniesienia WIG20 o 1,6 procent. Z perspektyw technicznej rynek skończył lipiec dokładnie w środku konsolidacji ograniczanej rejonami 2300 pkt. oraz 2200 pkt. i przeniósł dwumiesięczny trend boczny na pierwsze sesje sierpnia. Konsolidacja wymusza czekanie na przesilenie, które pozwoli na nowo spojrzeć na układ sił na rynku. W bliskim terminie można oczekiwać ożywienia handlu dzięki sezonowi publikacji wyników kwartalnych, który w Polsce będzie miał kulminację dopiero w trakcie notowań nowego miesiąca. Problemem może być wówczas zachowanie rynków bazowych, które wchodzą w finałową fazę swojego spotkania z raportami spółek i przesuną się na pozycje wakacyjnego handlu. W tym kontekście warto odnotować zachowanie WIG20 z okresu czerwiec-sierpień w zakończonym roku, które indeks zdaje się właśnie powielać dryfując w oczekiwaniu na nowe zmienne.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane