Dwukrotnie większa sprzedaż po projekcie z Monogo
aktualizacja: 03-03-2023, 16:32


Autorski proces projektowania produktów cyfrowych, wypracowany w Monogo, stawia użytkownika sklepu internetowego w centrum. Dopasowana do potrzeb nabywców strona generuje większą sprzedaż i to już od pierwszego dnia po wdrożeniu. Bywa, że po realizacji projektu przez Monogo sprzedaż się podwaja.

Dzięki naszym optymalizacjom konwersja na urządzeniach mobilnych wzrosła o 100 proc. – to liczba, która ma realne przełożenie na biznes.
Cyfrowa transformacja sprzedaży stała się już faktem. Sprzedaż online różni się od tradycyjnego biznesu, jednak niezmienna pozostaje dbałość o klienta. Proces budowania stron internetowych e–sklepu zorientowany na użytkownika przy użyciu informacji o jego preferencjach zakupowych (user experience) odgrywa kluczową rolę. Sklep, który notuje wysoką sprzedaż zdaniem Daniela Kałuckiego, szefa działu UX w Monogo, musi być zaprojektowany w sposób, który przewiduje zachowania użytkownika.
– Klienci oczekują od produktów cyfrowych otrzymania usługi lub produktu zanim jeszcze zorientują się, że to jest właśnie to, czego poszukują. Aby konkurować na rynku nie wyartykułowanych jeszcze potrzeb należy jak najszybciej skupić się na zrozumieniu użytkownika, skomponowaniu produktu odzwierciedlającego gusta oraz... na personalizacji. Ważna jest już nie tylko wygoda podczas zakupów online, ale również umiejętność przewidzenia produktów jakimi nabywca może być zainteresowany i wyświetlenie mu ich jako propozycji – rekomenduje Daniel Kałucki.
Klient w centrum uwagi
Już od ponad dekady Monogo dostarcza najwyższej jakości oprogramowanie i rozwija potencjał internetowej sprzedaży dla wielu międzynarodowych marek. Na podstawie zdobytej wiedzy i doświadczenia w wielu branżach i na różnych rynkach firma wypracowała autorski proces projektowania stron internetowych, w którym po przeprowadzonych warsztatach dokładnie określa kim jest końcowy użytkownik.
– W Monogo decyzje co do kierunków rozwoju produktu podejmujemy na podstawie badań i realnych danych, a nie wyobrażeń o potrzebach użytkowników. To jeden z najczęściej popełnianych błędów w projektowaniu stron – tłumaczy Daniel Kałucki.
Podczas warsztatów z klientem Monogo dokładnie określa kim jest końcowy użytkownik sklepu - tworzy persony i mapy empatii, które pozwalają na precyzyjne zaplanowanie procesu zakupowego.
– W jednym z naszych projektów, po zwiększeniu funkcjonalności strony e-commerce, zaobserwowaliśmy spadek liczby osób wychodzących z serwisu o 26 proc. oraz średni wzrost czasu trwania sesji o 66 proc. Im dłużej klient pozostaje w e–sklepie tym większa jest szansa, że zdecyduje się na zakup – dodaje Daniel Kałucki.
Omnichannel – szansa na większą sprzedaż
Sprzedaż wielokanałowa to już nie tylko trend, ale nieodzowny standard dla sklepów. Gdy konkurencja sprzedawców się zagęszcza bardzo ważne jest zaplanowanie – i to już na etapie projektowania – platformy e–commerce, jak najlepszych doświadczeń dla użytkownika w wielu kanałach styku z daną marką.
– W Monogo analizujemy pełną ścieżkę użytkownika (user journey). Projektujemy nie tylko serwis ale pełen proces zakupowy, który uwzględnia wszelkie akcje potrzebne do dokonania zakupu, łącznie z odbiorem towaru i jego reklamacją. Jeżeli to możliwe integrujemy procesy zachodzące online, tak aby mogły egzystować w łączności ze sklepami fizycznymi. Te ostatnie mogą być punktami odbioru towarów zakupionych online – mówi Daniel Kałucki.
Zwrot z inwestycji w UX/UI
Usprawnienie strony internetowej pod kątem zbierania danych o doświadczeniach nabywcy - UX (user experience) i pod względem lepszego, wygodniejszego poruszania się po niej przez konsumenta - UI (user interface) to jedne z podstawowych sposobów optymalizacji konwersji w e-commerce. Już wprowadzenie niewielkich zmian w tym zakresie skutkuje odczuwalną poprawą doświadczeń użytkownika, a co za tym idzie zwiększeniem sprzedaży.
– Po wykonanych dla naszego klienta zmianach na jego stronie e-commerce liczba zawartych transakcji wzrosła o 38 proc., a sam przychód aż o 56 proc. Dzięki naszym optymalizacjom konwersja na urządzeniach mobilnych wzrosła o 100 proc. – to liczby, które mają realne przełożenie na biznes. Obserwujemy również przestrzeń do dalszych wzrostów. Zawsze zestawiamy KPI naszych klientów ze średnią rynkową dla danej branży. W ten sposób definiujemy wyznacznik minimalnego celu do jakiego dążymy – wskazuje ekspert Monogo.
Poprawnie zaprojektowana strona prowadzi ponadto do obniżenia kosztów całej obsługi klienta, m. in. zmniejszenia liczby dziennych zapytań trafiających do firmy przez infolinię; spadku zaangażowania w obsługę czatów, itp. Takie zmiany są odnotowywane praktycznie natychmiast. Dobrze zaprojektowany proces składania zamówienia przyspiesza jego bezproblemową realizację. Zadowolony z obsługi klient chętniej wraca do e–sklepu. Zwiększa się też prawdopodobieństwo ponownej transakcji.
Inwestycja w UX nie tylko poprawia wizualne aspekty sklepu, ale przede wszystkim skutecznie napędza sprzedaż i sukces biznesu.
