Dyrektywa elektromobilna

JANUSZ LEWANDOWSKI europoseł w latach 2004-09 i od 2014, komisarz UE 2009-14
opublikowano: 11-10-2017, 22:00

Komisja Parlamentu Europejskiego zaakceptowała zmiany w dyrektywie w sprawie charakterystyki energetycznej budynków

Komisja Parlamentu Europejskiego zaakceptowała zmiany w dyrektywie w sprawie charakterystyki energetycznej budynków, która reguluje także elektromobilność. Nowelizacja wprowadzi m.in. obowiązek instalacji stacji ładowania dla aut elektrycznych w budynkach niemieszkalnych, głównie usługowych. W kraju mamy tylko kilkadziesiąt takich stacji, tymczasem rządowy plan zakłada wprowadzenie na polskie drogi do 2025 r. miliona samochodów elektrycznych. Zdumiewa zatem, że w głosowaniu europosłowie PiS… wstrzymali się.

Dyrektywa obejmie elektromobilnym obowiązkiem około 25 proc. nowych budynków. Państwa UE będą mogły zwolnić z niego małe i średnie przedsiębiorstwa. Dyrektywa nakłada również konieczność wyznaczania przynajmniej jednego miejsca dla samochodów elektrycznych przy remoncie budynków niemieszkalnych posiadających przestrzeń parkingową, oraz co najmniej 10 miejsc, gdy remont obejmuje instalację elektryczną lub teren parkingu. Na zapewnienie minimalnej liczby stacji doładowania państwa UE miałyby czas do 1 stycznia 2025 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JANUSZ LEWANDOWSKI europoseł w latach 2004-09 i od 2014, komisarz UE 2009-14

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Dyrektywa elektromobilna