Dystrybutorzy jednoczą się przeciw Plusowi

Katarzyna Latek
28-08-2009, 00:00

Coraz większa grupa dystrybutorów doładowań prepaid Polkomtela przyłącza się do buntu. Także Ruch.

Coraz większa grupa dystrybutorów doładowań prepaid Polkomtela przyłącza się do buntu. Także Ruch.

Firmy dystrybucyjne, które sprzedają elektroniczne doładowania do kart Polkomtela nie chcą zgodzić się na warunki zaproponowane przez operatora. Ich lista stale rośnie. Według naszych szacunków, dystrybutorzy, którzy nie godzą się na nowe umowy, stanowią już 85 proc. rynku elektronicznych doładowań Plusa. Wśród nich jest Mennica, Kolporter, Polski Tytoń, BillBird, Grupa LEW, Lekkerland Polska, BluePay, Blue Media, FH Kar-tel, PayUp Polska i Unikupon.

— Sytuacja nie zmienia się, Polkomtel nie chce z nami rozmawiać — mówi Mariusz Topolski, rzecznik Kolportera.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, ostatnio do buntowników dołączył się prawdziwy potentat — Ruch. Firmy chcą założyć Związek Dystrybutorów Pre-paid.

Operatorzy doładowań bezskutecznie domagają się spotkania z przedstawicielami Polkomtela. Wyznaczyli termin na spotkania na 31 sierpnia, jednak na razie brak odpowiedzi ze strony telekomu. Chcą wspólnie z nim ustalić harmonogram współpracy na kolejne lata. Chcą m.in. mieć możliwość dyskusji nad proponowanymi zmianami w umowach, domagają się również, by spółka brała pod uwagę ich koszty i inwestycje, także wymuszane przez samego operatora (na przykład nowe sposoby raportowania czy utrzymanie sieci dystrybucji). Deklarują, że chcą nadal współpracować, ale na warunkach korzystnych dla obu stron.

— Polkomtel finalizuje negocjacje z dystrybutorami. Prowadzimy indywidualne, dwustronne rozmowy z każdym dystrybutorem, który wyraża chęć współpracy. Z wieloma z nich warunki są uzgodnione. To typowy proces negocjacji warunków współpracy — przekonuje Adam Suchenek, rzecznik prasowy Polkomtela.

Wojna zaczęła się, kiedy Plus przysłał dystrybutorom nowe umowy, obniżające dotychczasowe marże o 2-3 punkty procentowe. Umowy powinny zostać podpisane do 31 sierpnia. Nie jest jedynym operatorem, który zaproponował sprzedawcom obniżkę marż. Podobnie postąpił również Centertel, który dał swoim dystrybutorom więcej czasu — do końca września.

— Mamy nadzieję na porozumienie, które będzie satysfakcjonujące dla obydwu stron. W momencie zakończenia negocjacji poinformujemy o ich rezultacie — mówi Zbigniew Drohobycki z biura prasowego Telekomunikacji Polskiej.

Era na razie nie podsunęła dystrybutorom nowych umów. Nie wiadomo, czy to zrobi.

— Na bieżąco obserwujemy zmiany zachodzące na rynku. Nadrzędnym celem jest dostępność oferty, satysfakcja i wygoda naszych klientów — mówią wymijająco przedstawiciele PTC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Dystrybutorzy jednoczą się przeciw Plusowi