Dystrybutorzy prasy: w grudniu wzrosła sprzedaż "GW" i "Dziennika"

opublikowano: 02-02-2007, 18:59

Wzrosła średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" i "Dziennika", a spadła: "Faktu", "Super Expressu" i "Rzeczpospolitej" w grudniu 2006 r.

Wzrosła średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" i "Dziennika", a spadła: "Faktu", "Super Expressu" i "Rzeczpospolitej" w grudniu 2006 r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP). W styczniu 2007 r. liderem rynku telewizji była TVP1, drugie miejsce zajęła TVP2, a trzecie i czwarte Polsat i TVN.

Liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostaje "Fakt" wydawany przez Axel Springer Polska, mimo że w grudniu 2006 r. gazeta sprzedała o 2,11 proc. mniej egzemplarzy (łącznie 504 tys. 755) niż przed rokiem. "Fakt" zanotował spadek sprzedaży - o 3,98 proc. - również w stosunku do listopadowego wyniku.

Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosła w grudniu 2006 roku 480 tys. 544 sztuki i wzrosła o 19,17 proc. wobec grudnia 2005 roku. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w grudniu była też wyższa niż w listopadzie 2006 roku - wzrost o 11,14 proc.

Średnia sprzedaż "Dziennika", wydawanego przez Axel Springer Polska, wyniosła w grudniu 211 tys. 610 egzemplarzy i była wyższa o 6,71 proc. niż w listopadzie.

W grudniu 2006 roku spadła, w ujęciu rocznym, średnia sprzedaż "Super Expressu" o 4,86 proc. (do 211 tys. 558 egzemplarzy) i "Rzeczpospolitej" o 15,99 proc. (do 152 tys. 278 sztuk).

Wobec listopada średnia sprzedaż "Super Expressu" wzrosła w grudniu o 2,94 proc., a "Rzeczpospolitej" o 0,58 proc.

Informacje te odnoszą się do pozycji z danych ZKDP nazwanej "rozpowszechnianie płatne razem".

Kanał TVN w styczniu 2007 r. uplasował się na czwartym miejscu pod względem udziału w ogólnej widowni, a jego udział utrzymał się na tym samym poziomie co w styczniu 2006 r. i wyniósł 15,6 proc. - podała spółka w piątek w komunikacie.

W styczniu liderem rynku z udziałem 24,8 proc. była TVP1, która rok wcześniej miała 25,6 proc. Drugą pozycję utrzymała także TVP2, ale jej udział spadł w tym czasie do 19,8 proc. z 21,4 proc. Trzecie miejsce należy do Polsatu, który w styczniu miał 16 proc. udziału wobec 15,8 proc. rok wcześniej.

TVN podał, że w styczniu 2007 r. udział stacji TVN w grupie docelowej w prime time spadł do 26 proc. z 28,4 proc. w analogicznym okresie 2006. Udział TVN Siedem w grupie docelowej w prime time wzrósł do 2,8 proc. z 2 proc. w styczniu 2006 roku. Natomiast udział programu TVN24 w styczniu 2007 roku w grupie docelowej (wiek 25+, przychody powyżej średniej, miasta 100 tys. i więcej), w całej dobie wzrósł do 3,2 proc. w porównaniu do 2,6 proc. w analogicznym okresie 2006.

(DI, PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane