Dziś w Pulsie: nowa strategia PZU jest naszpikowana lukami

Michał Kobosko
27-06-2002, 07:15

W odziedziczonej przez obecny zarząd PZU strategii towarzystwa brakuje planu marketingowego dla całej grupy, zasad sprzedaży bezpośredniej, a strategia informatyzacji wymaga uaktualnienia — wynika z analiz firmy konsultingowej KPMG. Uzupełnić trzeba też badania rynkowe i bazę klientów. Obecnie nad strategią dyskutują w Łańsku dyrektorzy towarzystwa.

W PZU trwają prace nad modyfikacją strategii. Przebieg prac i podstawowe założenia zostały przedstawione już m.in. radzie nadzorczej i związkom zawodowym. Punktem wyjścia do obejmujących niemal całe towarzystwo konsultacji nad przyszłością grupy PZU jest strategia przygotowana przez poprzedni zarząd spółki (kierował nim Zygmunt Kostkiewicz) wraz z firmą konsultingową McKinsey. Według rządowego raportu o sytuacji w spółkach Skarbu Państwa, towarzystwo za samo doradztwo dotyczące informatyzacji zapłaciło firmie 50 mln zł. Wdrażanie tej strategii zostało jednak zablokowane, a założenia są weryfikowane przez innego doradcę — KPMG, którego Zdzisław Montkiewicz, obecny prezes PZU, wynajął zaraz po objęciu stanowiska w lutym tego roku. Zmodyfikowana strategia miała zostać opracowana do końca maja, ale prace przeciągnęły się i według deklaracji towarzystwa zakończą się w drugiej połowie lipca.

Udało nam się dotrzeć do dokumentów z początku czerwca, w których opisane są założenia istniejącej strategii, braki dostrzeżone w niej przez KPMG i elementy wymagające uzupełnienia.

Szczegóły w czwartkowym "Pulsie Biznesu". Zapraszamy do lektury!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Kobosko

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Dziś w Pulsie: nowa strategia PZU jest naszpikowana lukami