Dziwne zapisy w przetargach agencji przedsiębiorczości

Dawid Tokarz
opublikowano: 11-08-2009, 06:45

Do promocji programów unijnych PARP potrzebuje m.in. filiżanki ze spodkiem "o nieregularnym kształcie, innym niż okrągły".

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) na promocji unijnych programów operacyjnych nie musi oszczędzać. Nic dziwnego, że to wymarzony klient dla spółek PR w czasach kryzysu. Większość firm marzeń jednak nie spełnia. Od początku 2008 r. PARP zorganizowała ponad 10 przetargów PR wartych łącznie blisko 6,5 mln zł. Połowę kwoty zgarnęła największa na rynku agencja Partner of Promotion (PoP).

— W jednym z nich startowało dziewięć podmiotów, a tylko oferta PoP była oceniana. Sześć firm PARP wykluczyła, a oferty dwóch odrzuciła. Większość z błahych powodów — twierdzi jeden z przegranych.

Nie złożył jednak oficjalnego protestu, co tłumaczy chęcią startu w kolejnych przetargach PARP. Przedstawiciele PoP sugestie o forowaniu ich ofert stanowczo odrzucają. I zwracają uwagę, że jako członek konsorcjum brali udział w jeszcze jednym przetargu PARP i też zostali wykluczeni.

Przyjrzeliśmy się dokumentacji ostatniego przetargu PARP: na kampanię PORPW. I znaleźliśmy dziwne zapisy. M.in. taki opis filiżanki, którą ma dostarczyć wykonawca: "Filiżanka ceramiczna ze spodkiem o nieregularnym kształcie, innym niż okrągły, materiał: porcelit, pojemność (około): 180 ml, wykończenie: kolor fioletowy na zewnątrz filiżanki, w środku filiżanki biały; spodek fioletowy z białym obszarem na postawienie filiżanki".

— By opisać tak dokładnie filiżankę, przygotowujący przetarg musiał ją wcześniej widzieć. Jakie jest racjonalne wytłumaczenie potrzeby posiadania akurat filiżanek ze spodkiem "o nieregularnym kształcie innym niż okrągły"? — pyta szef jednej z firm PR.

— Na etapie składania ofert kształt, cena i wygląd materiałów promocyjnych nie podlegały ocenie, dlatego nie miało to wpływu na wybór najkorzystniejszej oferty — odpowiada Monika Karwat-Bury, rzecznik PARP.

Więcej we wtorkowym Pulsie Biznesu.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dawid Tokarz

Polecane