E-commerce napędza sprzedaż

24-06-2015, 14:04

E-commerce jest najszybciej rosnącym rynkiem sprzedaży w Europie i według przewidywań ekspertów The Centre for Retail Research w bieżącym roku urośnie o kolejne 18%, osiągając wartość ponad 185 mld euro. Jednym z najbardziej dynamicznych rynków jest w tym gronie Polska, gdzie nadal udział sprzedaży online jest stosunkowo niski w porównaniu do innych europejskich krajów. Według przewidywań specjalistów największy boom na e-commerce czeka nas w najbliższych pięciu latach.

 

Rozwojowi tego obszaru sprzedaży sprzyjają rosnąca świadomość Polaków na temat bezpieczeństwa transakcji w internecie oraz stale powiększająca się oferta produktowa w sklepach internetowych. Za pośrednictwem internetu kupujemy już nie tylko rzeczy „bezpieczne”, w przypadku których ryzyko zwrotu jest niewielkie, ale również odzież, obuwie czy artykuły wyposażenia wnętrz. Co ciekawe, jako najchętniej kupowane produkty różnorakie zestawienia wskazują właśnie odzież i artykuły spożywcze. Na pewno znaczący wpływ na taki stan rzeczy ma coraz powszechniejszy styl życia, w którym konsumenci nie chcą tracić czasu na wyprawy do sklepów i doceniają fakt, że zamówione produkty można odebrać bezpośrednio w domu.

 

Wyróżnić się dla klientów

E-commerce jako obszar związany z działaniami online podlega stałym przeobrażeniom, jest również bardzo czuły na zmiany zachowań konsumentów. Dlatego, kiedy różnice w cenach pomiędzy sklepami online i tradycyjnymi przestały już być bardzo znaczące, zaczęły liczyć się inne czynniki, które przyciągają klientów do internetowych zakupów. Jednym z takich elementów jest możliwość odebrania przesyłki w dogodnym dla klienta miejscu i czasie. Sprzedawcy, którzy oferują udogodnienia w obszarach odbioru przesyłki czy opcji płatności, mają możliwość przyciągnąć większą liczbę klientów. Dużym uznaniem klientów cieszą się także tzw. doręczenia mobilne, co ma szczególne znaczenie w okresie wzmożonych zakupów np. przed świętami. Unikając kolejek, odbiera się wtedy przesyłkę we wskazanym miejscu, bezpośrednio z samochodu kuriera.

 

Zakupy na całym świecie…

Zakupy online to gratka dla wszystkich tych, którym zależy na przedmiotach niestandardowych czy niedostępnych na polskim rynku. Dzięki sklepom internetowym konsumenci zyskują możliwość zakupów w dowolnym miejscu na świecie – coraz więcej sprzedających oferuje wysyłkę do Polski. Jest to o tyle ciekawa opcja, że chcąc zyskać nowych klientów, sklepy często proponują darmową wysyłkę i zwrot. Interesującą grupą odbiorców dla polskich sklepów są z kolei osoby, które wyjechały z kraju, ale cenią krajowe produkty i chętnie je zamawiają.

– Obserwujemy bacznie te trendy i przygotowujemy się na obsługę zamówień transgranicznych na dużą skalę. Już teraz współpracujemy z czołowymi operatorami pocztowymi w Europie – zapewnia Sebastian Anioł, Prezes Zarządu InPost SA.

Dzięki rosnącemu zainteresowaniu polskimi klientami globalnych marek można spodziewać się, że w najbliższych latach koszty przesyłki będą coraz niższe i zakupy w Nowym Jorku czy Londynie staną się niemal codziennością.

 

…i z każdego miejsca

Na wygodę takich zakupów coraz większy wpływ ma powszechność dostępności internetu m.in. poprzez sieci hotspot, co powoduje, że klienci mogą być online właściwie cały czas. Sklepy internetowe bardzo szybko zareagowały na ten trend i wprowadziły mobilne wersje swoich stron, dzięki czemu można zrobić wygodnie zakupy, korzystając ze smartfona czy tabletu. W tej sytuacji kluczowe jest jak najszybsze zaoferowanie klientom sprawnych, szybkich i łatwych w obsłudze aplikacji na urządzenia mobilne. W najbliższym czasie to właśnie ten aspekt będzie budował przewagę konkurencyjną. Dotyczy to zarówno firm z sektora e-commerce, jak i logistycznego – przykładowo klienci Paczkomatów® podczas odbioru swoich przesyłek coraz częściej korzystają z kodów QR na telefonach komórkowych.

 

Niewątpliwie na stale rosnącą popularność zdalnych zakupów ma także wpływ szeroka oferta możliwych opcji przesyłek – od listów na małe produkty, odbiór w samoobsługowych punktach stacjonarnych czy przesyłka kurierska dla wszystkich ceniących dostawę pod drzwi. Wszystko w przystępnych cenach i z krótkim terminem realizacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / E-commerce napędza sprzedaż