E-commerce wyzwaniem i szansą dla branży logistycznej

Jarosław Czechowicz, dyrektor Goodman ds. zarządzania portfelem nieruchomości w Europie Środkowej i Wschodniej
opublikowano: 12-09-2018, 22:00

Polska staje się dla wielu globalnych firm bardzo ciekawym miejscem do inwestycji. Sprzyja nam położenie, bliskie sąsiedztwo zachodnich rynków, ale również utrzymująca się od dłuższego czasu dobra koniunktura w kraju.

Te atuty nie byłyby jednak wystarczającymi argumentami, gdyby nie towarzyszyły im w ostatnich latach ważne i duże inwestycje infrastrukturalne. Nowopowstałe węzły komunikacyjne w pobliżu dużych aglomeracji — Trójmiasta, Łodzi, Krakowa, Katowic, a także na Dolnym Śląsku sprawiają, że te obszary mogą spełniać wymagania globalnych graczy e-commerce. Goodman ma szczególne doświadczenie w tym obszarze, bo pomagał w wejściu do Polski światowym gigantom: Amazon i Zalando.

Oczywiście ich wymagania i potrzeby znacznie wykraczają poza dobrą lokalizację i drogi dojazdowe. Sprawna logistyka jest dla branży e-commerce warunkiem sine qua non. Trzeba nie tylko obsłużyć zamówienia, ale robić to bardzo sprawnie, bo oczekiwania klientów i partnerów są bardzo wysokie, a rynek niezwykle konkurencyjny.

Branża e-commerce wymaga też relatywnie większej powierzchni magazynowej niż ma to miejsce w przypadku firm działających w innych sektorach, dlatego szczególnie ważne jest efektywne wykorzystanie przestrzeni. Tu liczy się doświadczenie, jakie ma Goodman — od 2006 r. zrealizowaliśmy już ponad 1,6 mln mkw. powierzchni magazynowych przeznaczonych specjalnie dla e-commerce, niektóre w modelu build-to-suit.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Czechowicz, dyrektor Goodman ds. zarządzania portfelem nieruchomości w Europie Środkowej i Wschodniej

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / E-commerce wyzwaniem i szansą dla branży logistycznej