E-zakupy nie przekonują każdego

  • Marta Bellon
opublikowano: 23-07-2013, 00:00

Nie wszystkim Polakom zakupy online kojarzą się z wygodą i szybkością. Część internautów obawia się problemów. Na przykład z reklamacją.

Choć zakupy internetowe są już dla wielu z nas codziennością, to wciąż sporo osób ma przed nimi opory. Powód? Główny to brak możliwości obejrzenia produktu. Tak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.

Zobacz więcej

FOT. ISTOCK

Badanie zrealizowane w grudniu 2012 r. na grupie 1,5 tys. internautów (próba dla niekupujących online obejmowała303 osoby) wykazało, że 28 proc. ankietowanych Polaków nigdy nie robiło zakupów przez internet, ale jednocześnie co trzeci z nich przyznaje, że chce w przyszłości spróbować takiej formy nabywania produktów.

Internautom najbardziej przeszkadza w e-zakupach brak możliwości obejrzenia nabywanego produktu. Zwraca na to uwagę prawie co drugi ankietowany (49 proc. niekupujących online). Sporą barierę stanowi także obawa przed otrzymaniem produktu innego niż zamawiany (38 proc.) i strach przed problemami z reklamacją czy gwarancją (32 proc.). Ponadto, wciąż istnieje duże grono osób niekupujących,przyzwyczajonych do zakupów w tradycyjnych sklepach (33 proc.).

— By zmniejszyć obawy związane z brakiem możliwości przetestowania produktu, sklepy internetowe mogą rozważyć opcję odsyłania konsumentów do konkurentów sprzedających w offline, jednocześnie dając talon na e-zakup w gwarantowanej niższej cenie. Do korzystania z oferty e-sklepu klientów zachęcić może także jasna informacja o możliwości oddania zakupionego produktu bez podawania przyczyny oraz wprowadzenie przyjaznej procedury zwrotu — podpowiada Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu