Efektowny debiut Groupona

Akcje Groupona, serwisu zakupów grupowych, wzrosły w debiucie na Nasdaq o 40 proc.

Groupon sprzedał w IPO 35 mln akcji po 20 USD za sztukę.

Efektowny debiut Groupona

KZ, Marketwatch, Bloomberg
opublikowano: 04-11-2011, 16:06

Akcje Groupona, serwisu zakupów grupowych, wzrosły w debiucie na Nasdaq o 40 proc.

Groupon sprzedał w IPO 35 mln akcji po 20 USD za sztukę.

Bloomberg
Bloomberg
None
None

Pierwsze transakcje akcjami spółki zawarto po 28 USD, ale przejściowo kosztowały nawet 29,90 USD. Przy tej cenie kapitalizacja Groupona to blisko 19 mld USD.

Jeszcze w marcu spekulowano, że wycena Groupona na potrzeby IPO może sięgnąć 25 mld USD. Ostatecznie akcje uplasowano po 20 USD, nieznacznie powyżej pierwotnego przedziału 16-18 USD. Zdecydowano jednocześnie o zwiększeniu puli sprzedawanych walorów z 30 do 35 mln sztuk. Free float jest relatywnie niewielki - nieco ponad 5 proc.

Analitycy szacują tegoroczne przychody Groupona na 1,6 mld USD, a stratę netto na 284 mln USD. Firma ma być rentowna w 2012 r., kiedy według analityków osiągnie 40 mln USD zysku netto.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ, Marketwatch, Bloomberg

Polecane