EGL chce osiągnąć w Polsce rentowność i zwiększyć liczbę klientów w ciągu 6 miesięcy

Internet Securities
opublikowano: 05-10-2005, 15:46

Amerykańska firma Eagle Global Logistic (EGL), zajmująca się spedycją i logistyką, która we wrześniu otworzyła biuro w Polsce, zamierza w ciągu sześciu miesięcy osiągnąć próg rentowności w naszym kraju i zwiększyć liczbę klientów wobec posiadanych obecnie 150, poinformował w środę Michael Voellnagel, dyrektor regionalny na Europę Centralną.

Amerykańska firma Eagle Global Logistic (EGL), zajmująca się spedycją i logistyką, która we wrześniu otworzyła biuro w Polsce, zamierza w ciągu sześciu miesięcy osiągnąć próg rentowności w naszym kraju i zwiększyć liczbę klientów wobec posiadanych obecnie 150, poinformował w środę Michael Voellnagel, dyrektor regionalny na Europę Centralną.

„Chcemy wyjść ‘na czysto’ w ciągu sześciu najbliższych miesięcy i zwiększyć z ok. 150 liczbę naszych klientów obsługiwanych w Polsce” – powiedział Voellnagel podczas konferencji prasowej.

Według niego, plan spółki zakłada, że do 2007 roku 5% obrotów realizowanych w Europie Środkowej zapewni Polska. Obecnie w naszym regionie EGL działa na rynku węgierskim i czeskim, posiada także swoje przedstawicielstwo w Moskwie.

„Decyzja o otwarciu naszego biura w Polsce była związana z dużym potencjałem tego rynku oraz tym, że wielu naszych globalnych klientów przenosi tutaj swoją produkcję” – podkreślił dyrektor.

Dodał, że z jego obserwacji wynika, iż swoje przedstawicielstwa w naszym kraju otwiera m.in. wielu klientów EGL z Singapuru.

EGL było dotąd obecne w Polsce przez swojego agenta – Pekaes Multispedytor – który w imieniu firmy obsługiwał na naszym rynku ok. 150 aktywnych klientów, głównie międzynarodowych.

Polskie biuro EGL nastawia się głównie na obsługę amerykańskich przedsiębiorstw działających w Polsce, a także firm z amerykańskim kapitałem bądź współpracujących z amerykańskim biznesem, poinformowała w środę firma.

Warszawskie biuro ma zapewnić kompleksową obsługę klienta. Działalność ma się skupiać na obsłudze przesyłek przechodzących przez port lotniczy na Okęciu i oraz w Amsterdamie i Frankfurcie nad Menem, a w zakresie frachtu morskiego – przez port w Gdyni i Antwerpii.

Do kluczowych partnerów EGL należą przewoźnicy lotniczy (m.in. British Airways, Lufthansa, LOT) oraz armatorzy (m.in. MOL i APL).

EGL posiada obecnie ponad 400 biur na sześciu kontynentach i ma ponad 9.000 pracowników na świecie.

Połowę zysku firmy generują Stany Zjednoczone, Azja dostarcza 27%, Europa z Afryką i Bliskim Wschodem – 22%, zaś Ameryka Południowa – 4%.

Firma obsługuje najwięcej firm – 29% – z branży nowych technologii, 21% to branża przemysłowa i telekomunikacyjna, a 17% – handel i branża odzieżowa.

W 2004 roku EGL miała 2.741 mln USD obrotu i według szacunków rok 2005 zamknie się prawdopodobnie 20-30-procentowym wzrostem sprzedaży. Zysk firmy w ub. r. wyniósł 51 mln USD.

Od 1995 roku spółka jest notowana na nowojorskiej giełdzie.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane