Eko Holding testuje Aligatora

WIS
31-08-2010, 00:00

Grupa handlowa przymierza się do rozkręcenia nowej sieci sklepów spożywczych.

Grupa handlowa przymierza się do rozkręcenia nowej sieci sklepów spożywczych.

Eko Holding, operator sieci supermarketów Eko oraz sieci sklepów franczyzowych Rabat i Jasmin, osiągnął w I półroczu 598,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i 11,6 mln zł zysku netto.

Choć wyniki wyglądają nieźle, są tylko nieznacznie lepsze niż w 2009 r. Zarząd tłumaczy, że w poprawie przeszkodziły m.in. długa zima, żałoba narodowa i wiosenne powodzie. W II półroczu ma być dużo lepiej, zwłaszcza że IV kwartał to w branży handlowej okres największych obrotów. Poza tym, od września w wynikach Eko Holdingu uwidocznią się efekty przejęcia sieci Inter Kram. A to jeszcze nie koniec.

— Prowadzimy kilkanaście rozmów w sprawie akwizycji. Dotyczą one zarówno firm hurtowych, jak i detalicznych — mówi Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holdingu.

Firma ma też ambitne plany rozwoju organicznego, m.in. dotyczące sieci franczyzowych drogerii Jasmin. Do końca roku ma ich być już 200 (obecnie działa 50). Eko Holding przymierza się też do rozkręcenia sieci małych sklepów spożywczych Aligator. Pod względem wielkości i oferty będą zbliżone do Żabki. Do końca roku grupa otworzy osiem placówek. Jeśli się sprawdzą, w przyszłym roku firma rozpocznie szybką ekspansję tej sieci w systemie ajencyjnym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Eko Holding testuje Aligatora