Eksperci od marketingu najwyżej oceniają kampanię PiS

PAP
28-09-2007, 08:31

Najskuteczniejsza jest kampania wyborcza PiS - oceniają spece od marketingu i reklamy. Według nich najbardziej atrakcyjnie wypadają w przedwyborczej walce PiS i LiD - pisze "Rzeczpospolita".

Jednak poziom ogólny całej kampanii specjaliści oceniają raczej słabo. Wytykają partiom przede wszystkim małą pomysłowość i nadmierne skupienie na konfrontacji i walce. Krytykują zwłaszcza wymianę ciosów na spoty między Prawem i Sprawiedliwością a Platformą Obywatelską.

- Światowy lider Coca-Cola nigdy nie promuje się przez opozycję do Pepsi, a jest na szczycie. Pepsi, która z kolei zawsze krytykuje Coca-Colę, poza krajami arabskimi wszędzie pozostaje niezmiennie na drugim miejscu - porównuje Jacek Studziński z agencji TBWA.

- Platforma dała się wpędzić w grę PiS, a to oznacza, że jej wizerunek kształtują stratedzy partii Kaczyńskich - uważa Rafał Janek z Universal McCann Polska. - Zgrabnym zabiegiem jest słowo klucz kampanii "mordo ty moja", które wchodzi już nawet do językapotocznego. Atrakcyjna jest też konwencja filmowa spotów - ocenia Grzegorz Markowski z DDB.

Według Janka kampanie wszystkich partii są adresowane przede wszystkim do ich własnego elektoratu i nie zachęcą niezdecydowanych.

Eksperci dostrzegają jeszcze inny problem. - Zawsze kiedy przygotowujemy strategię reklamową, na koniec zastanawiamy się, jaki ma ona wpływ na markę. W tym wypadku marką jest Polska. A to, co prezentują w kampanii partie, tej marce nie służy - ocenia Markowski.

NAJSKUTECZNIEJSZE KAMPANIE WG EKSPERTÓW

1. PiS 19 pkt.

2. LiD 14 pkt.

3. PO 9 pkt.

Poziom ogólny 13 pkt.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Eksperci od marketingu najwyżej oceniają kampanię PiS