Eksperyment: pięć dni bez internetu

  • DI
opublikowano: 18-02-2019, 22:00

Psychiatra i nauczycielka zaproponowali ponad 500 uczniom liceum w Lombardii udział w eksperymencie: pięć dni bez mediów społecznościowych.

Zdecydowało się na to 43. Musieli wyłączyć wszystkie portale i komunikatory w smartfonach. Do końca eksperymentu wytrwało pięcioro. Jego uczestnicy przyznali, że przeżyli trudne chwile, gdy uświadomili sobie np., że nie mogą, jak to mają w zwyczaju, wysłać do kolegów z klasy wiadomości z pytaniem, jak rozwiązać zadanie z matematyki. Mogli natomiast dzwonić do nich, ale to sprawiało im trudności, bo zwykle tego nie robią, porozumiewając się wyłącznie pisząc w sieci.

— Odkryłam, jak dużo czasu na naukę czy na nasze pasje kradną media społecznościowe. Kiedy nie miałam telefonu komórkowego, na naukę potrzebowałam połowę czasu mniej — powiedziała 16-letnia Carola Valsecchi.

Wielu jej rówieśników z niedowierzaniem reagowało na wiadomość o wyzwaniu, z jakim postanowiła się zmierzyć, i pytało o jego sens.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy