Eksport zostanie podwojony

Magdalena Laskowska
23-01-2006, 00:00

Awa, która sieć ubranka.pl buduje od 2000 r., zapowiada ostre przyspieszenie. Dzięki franczyzie i zagranicznej sprzedaży.

Firma Awa, warszawski producent ubranek dla dzieci i niemowląt, zakłada, że do 2010 r. będzie dysponować siecią 50 sklepów z szyldem ubranka.pl. Dotychczasowe tempo na to nie wskazuje. W ciągu sześciu lat Awa, która szyje tylko w kraju, zbudowała zaledwie 10 punktów. Teraz pomogą zewnętrzni partnerzy.

— W połowie roku zaczniemy otwierać pierwsze franczyzowe sklepy. Docelowo chcemy mieć ich 20. Będziemy też powiększać sieć własnych punktów — mówi Ewa Sarzyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.

W tym roku pojawią się cztery sklepy własne, m.in. w Rzeszowie i Lublinie. Do końca 2010 r. ma ich być 30.

Ubranka.pl dotarły też na Łotwę. Wkrótce powstanie tu drugi sklep.

— Poza granicami Polski ubranka.pl będą funkcjonowały za pośrednictwem partnerów zewnętrznych — mówi Ewa Sarzyńska.

Awa prowadzi wstępne rozmowy z potencjalnymi partnerami z sąsiednich krajów. Już obecnie 30 proc. sprzedaży generuje eksport. W jego strukturze dominują państwa dawnego bloku wschodniego.

— Szacujemy, że w tym roku eksport zostanie podwojony. Spróbujemy sił także na rynkach zachodniej Europy — zapewnia Ewa Sarzyńska.

W 2005 r. Awa miała ponad 20 mln zł obrotu. Jej właścicielem jest Andrzej Szmilewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Eksport zostanie podwojony