EM&F chce utrzymać 40-proc. wzrost sprzedaży w 2008 r., zainwestuje min. 200 mln zł

DI, ISB
26-02-2008, 15:23

Grupa Empik Media & Fashion (EM&F) zamierza utrzymać w 2008 roku 40-procentowy wzrost sprzedaży zanotowany w 2007 roku, i zwiększyć zyski, wynika z wypowiedzi prezesa firmy Macieja Dyjasa. Według niego, spółka zainwestuje w rozwój 200-240 mln zł w br.

"Tego typu dynamika wzrostu sprzedaży [jak w 2007 roku-przyp. ISB] powinna być osiągnięta w 2008 roku" - powiedział Dyjas na spotkaniu z dziennikarzami we wtorek. Według niego, wzrośnie też EBITDA i zysk netto, ale spółka nie podaje prognoz.

Według wstępnych danych, narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa miała 1.585,02 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży wobec 1.130,67 mln zł, czyli wzrost wyniósł 40,2%.

Zysk EBITDA wyniósł w 2007 roku 138,27 mln zł, czyli o 40% więcej niż przed rokiem, jednak skonsolidowany zysk netto wyniósł tylko 83,12 mln zł, czyli zaledwie o 2,2% więcej niż przed rokiem.

Wiceprezes firmy Jacek Bagiński poinformował, że niski przyrost wynikał z księgowej straty na zbyciu akcji Coffeheaven w 2007 roku i ujemnego wpływu z wyceny akcji pracowniczych. "Należy jednak zaznaczyć, że przychód ze sprzedaży walorów Coffeheaven wyniósł trzykrotną wartość zainwestowanego kapitału" - podkreślił.

Dyjas nie chciał ujawnić, czy marża EBITDA i netto z podstawowej działalności w 2008 roku utrzyma się na poziomie z 2007 roku (odpowiednio 8,72% i 4,52%). "Nowe rynki, na które wchodzimy dają nieco mniejsze marże, ale takie przy których powinniśmy już zarobić" - powiedział jedynie.

Prezes poinformował, że spółka zainwestuje w br. 200-240 mln zł, z tego 25-33% będzie zainwestowane poza Polską. Dla porównania, w 2007 roku całkowite wydatki inwestycyjne wyniosły 185 mln zł, a w 2006 roku - 82 mln zł.

Przedstawiciele EM&F powtórzyli, że będą rozwijać działalność w Rosji, Kazachstanie, na Ukrainie i w Rumunii oraz planują zwiększyć swoją sieć w Polsce oraz na innych rynkach. Firma liczy, że zwiększy liczbę swoich punktów do 550-600 na koniec 2008 roku z 456 na koniec 2007 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, ISB

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / EM&F chce utrzymać 40-proc. wzrost sprzedaży w 2008 r., zainwestuje min. 200 mln zł